Korsett

Hej igen allesammans. Vilken otrolig underbar helg vi haft det med sol och värme, våren är underbar!

I fredags så grattades min brorsdotter Felicia som fyllde 15 år då. Hur är det ens möjligt att den lilla tjejen blivit så stor, jag hänger inte med känner jag.

Tycker det blir svårare och svårare att köpa nåt som passar så tyvärr blir det allt för ofta tråkiga pressentkort som dock är bra då den som får den kan köpa vad som passar den bäst.

Denna gången gjorde jag en korsettväska istället för ett grattiskort, kul med lite anorlunda saker att ge bort.



Korsettväska framifrån som jag gjort och klädde med grå sidenband. Gillade pappret, sött men ändå litte tufft på korsetten, något som jag tyckte passade födelsedagsbarnet.  



Korsetten bakifrån. Här stötte jag på lite problem när jag skulle göra hålen för snörningen, min crop a dile räkte inte riktigt till så därför satte jag inte dit några öljetter eftersom jag inte ville riskera att förstöra pappret alltför mycket.



Korsetten ifrån sidan. Jag erkänner att jag blev nöjd med denna korsett då det var min första, jag ser fram emot att göra fler korsetter i framtiden, det var vverkligen jättekul och jag har redan nu flera idéer på hur de andra kan tänkas se ut.



Korsetten fyllde jag sen med lite godispåsar och ett pressentkort ifrån Gina tricot som jag hoppas blir bra. Svårt att veta vad ungdomarna vill ha.

Jag vill också tacka för alla kommentarer från förra inlägget, blir verkigen glad att få läsa era rader till mig.

Ha det bra och hoppas ni njuter lika mycket av sommartiden och vårvärmen som jag gör.

Kramar till er allesammans!


Kommentarer
Helena Carlsson

Vilken härlig korsett, gillar pappret jätte mycket. Hoppas hon blev glad. Kram Helena

2012-03-27 @ 11:15:31
URL: http://scrapphelenacarlsson.blogspot.com/
mamsen

kanonsnygg korsett........helt underbar ju, och jag har sett den i verkligheten!!!..Jag vill också ha en så´n....kram från mamsen

2012-03-27 @ 20:47:36
Margareta

Åh ett så jättefint korsettkort!! Det har jg aldrig gett mig på att göra. Förstår att hon blev jätteglad - både för korsetten och innehållet!!

Kul att du gillade mitt stafflikort. Den fina stämpeln kom tydligen från Arkivet i Göteborg, fick jag tips på i en kommentar, och de har ju lagt ner, tyvärr, så det kanske blir svårt att få tag på en sådan ;o)

Ha det gott! Kram!!

2012-03-29 @ 22:35:35
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Margareta

Åh ett så jättefint korsettkort!! Det har jg aldrig gett mig på att göra. Förstår att hon blev jätteglad - både för korsetten och innehållet!!

Kul att du gillade mitt stafflikort. Den fina stämpeln kom tydligen från Arkivet i Göteborg, fick jag tips på i en kommentar, och de har ju lagt ner, tyvärr, så det kanske blir svårt att få tag på en sådan ;o)

Ha det gott! Kram!!

2012-03-29 @ 22:36:28
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

WOW WOW WOW detta korsett är jo bara så makalöst snyggt och jag älskar dom färger/papper som du har använt tillsammans SUPER SNYGGT resultat:) Du är super duktig på att få det till :)



Detta måste bara ha blivit MYCKET uppskattad :)



STORA Kramar från Lilla vännen Inger ♥

2012-03-31 @ 14:02:01
URL: http://scrappingmedinger.blogg.ses


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0