after eight ask till min vän


Jag gjorde en after eight ask till min vän när hon fyllde år för lääänge sen men som det brukar kunna bli så hinner man inte alltid med att träffas efter ordning så det tog lite tid innan hon fick den av mig men hon blev iallafall väldigt glad när hon fick den.



After eight ask är så lätt att göra, det är bara att mäta askens sidor och längd och vika pappret efter de måtten. Gör en botten som jag tejpar fast och en öppning så att jag kan få ut after eigheten. Lock gör jag så att den går lätt att ta bort så att man kan sätta i en ny ask när den gamla är slut.



Gjorde grunden av ett brunt cardstock som jag sen klädde med ett rött mönstrat papper och dekorerade med rosor i guldbrunt och rött som jag hade lite glitterstick på. Satte på en stor fjärill som finns att köpa på panduro hobby.



Kommentarer
mamsen

snyyygg.......du kan du, kram

2012-06-06 @ 10:24:33
Pernilla/pillan

Häftig ask! har fortfarande inte fått tillfälle att göra en sådan.. så mycket att göra, så lite tid ;-)
Tack för inspirationen och Glad Midsommar!

2012-06-22 @ 14:52:04
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0