Julen 2011

Det bästa med julen enligt mig är alla dofter, jag helt enkelt älskar alla julens dofter. Apelsiner med nejlikor i, kanelstänger i dekorationer, julgranen, glögg och pepparkakor och framförallt julgrupper. Jag skulle bli förtvivlad om jag inte kunde ha julgrupper inomhus. I år gjorde jag en som jag blev nöjd med.



Denna julgrupp gjorde jag i år. Har haft i tre vita hyacinter, en vit julros och en amaryllis, den första amaryllisen jag någonsin själv köpt eller ägt men jag fullkomligt föll pladask för denna mörka sametsröda blomma.

   

En julgranskulla som jag hittade på Blomsterlandet lade jag i gruppen tillsammans med en gammal kakform som jag ärvt ifrån min farmor, tyckte den passade in bra i gruppen och under julen passar det väl dessutom bra att minnas dem som inte längre är hos oss. En metallstrut som jag har ett te-ljus i som dofta vintermorgon.

  

Underbar färg på amaryllisen och det som också var det i julgruppen som fick en färgklick. En julros och tre vita hyacinter som doftar underbart.

Men det ska ju ges julklappar under julen natuligtvis. Värre och värre att hitta på vad man ska ge tycker jag att det blir. Man brukar ju säga att gamla människor har allt och att det inte går att ge dem nåt MEN jag dycker faktiskt att dagens barn och ungdomar har allt de också. Klapparna uppskattas iallfall....hoppas jag.



Jag blev otroligt glad för de julklappar jag fick i år, tack snälla alla, men den som smälde högst fick jag av min sambo, (har jag sagt förrut att jag har världens bästa sambo?) COPIC CIAO pennor!!!!!!!!!!!! Fasen, jag studsade jämmfota av lycka och glädja och visste inte vart jag skulle göra av mig själv.



Titta på alla underbara fantastiska pennor jag fick, sitter hela nätterna och färglägger och försöker lära mig det där med skuggningar och sånt lite bättre nu.

Tack min underbara snälla älskling för julklappen och tack snälla Jenny http://jennyscrapokort.blogg.se/ för att du hjälpte Tomas att få tag i dem, du är bäst.


Kommentarer
mamsen

finfin julgrupp du påtat ihop, jag är ju då så´n som oftast köper en färdig grupp.....trist.

Du dom pennorna gjorde din jul till den bästa julen......stor kram från mamsen

2012-01-06 @ 12:18:21
Linda

Superfint Jenny!



Och gullig han är, sambon din.



Kram!

2012-01-08 @ 15:31:28
Jenny Källman

Kul att du kommit igång att färglägga. VAd bra att pennorna passade, tyvärr kom de inte förrän första vardagen efter jul. Vi ses på onsdag

2012-01-09 @ 21:36:07
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0