Grattis svärfar

Min svärfar fyllde år för ett tag sedan och jag gjorde då ett grattiskort till honom med havstema. För mig, och säkert väldigt många andra, är han starkt förknippad med båtar och hav.

Hittade pappret på panduro butiken i stan när de reade ut dem för några veckor sedan så jag passade på att köpa några då eftersom jag visste att jag skulle få använing av dem, men då inte till vad.

Jag vill också tacka min fina pysselkompisar som hjälpte mig komma på idén på hur kortet skulle utformas, ville ju ha så mycket som möjligt av pappret med.



Framsidan är enkel och inte alltför mycket detaljer som har med havet att göra.



Insidan. Gillade verkligen fyren, det var den som ställde till det lite för mig i början eftersom jag ville ha hela med. På högra sidan klistrade jag fast de utstansade bokstäverna i grönt cardstock. Ser ni längst ner på högra sidan så finns det en liten diskret segelbåt och en mås. De har jag köpt för ett tag sedan på pandurohobby.se och fäste dem på 3D-kuddar. Diskret och passade perfekt till kortet och gav det ett litet 3D-effekt.



Baksidan i all sin enkelhet. Pappret är från Webster´s pages vars papper jag fastnar mer och mer för eftersom de sticker ut lite, är lite anorlunda och väldigt amerikanska vilket jag tycker kan vara kul ibland.

Det var iallafall en väldigt trevlig firande av svärfar och svörmor bjöd på fantastiskt god mat! Tack! 


Kortet må varai havstema men de senaste dagarnas snö gör att våren känns långt borta, MEN, om tre månader ska, förhoppningsvis, våran lilla motorbåt komma i plurret och DÅ är det sommar! UNDERBART!!! Älskar verkligen vintern när det är snö ute men inget går upp emot att vara på sjön.

Ha det bra och kramar till er alla!


Kommentarer
Gurkiss

Jätte fint kort du gjort :)



Ha de gott.

Kram Gurkiss

2012-01-24 @ 07:24:45
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Lilla Pyssel Inger

Kanonfint födelsedags kort du har gjort vännen och jag är övertygad om att det blev mycket omtyckt och uppskattad av mottagaren :)



Tack snälla gulliga du för dina rader om mina alster du är ALLTID så himla omtänksam givmild och snäll:) Det värmer och jag UPPSKATTAR DET MYCKET ♥



Ha en underbar dag :)



Massor med kramar från lilla vännen Inger ♥:)



2012-01-25 @ 07:35:24
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
mamsen

kortet är sååå fint, har sett det live, kram

2012-01-28 @ 21:41:38
Jenny Källman

Kortet blev jättefint. Kul att vi kunde vara till hjälp. Kram

2012-01-30 @ 22:31:20
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

Du är ALLTID så himla GOD, SNÄLL och MYCKET GENERÖS AV DIG ska du veta min vän:)



TACK SNÄLLA för ditt Grattis till mitt nya DT uppdrag så snällt av dig vännen:)

Uppskattar det jättemycket:)



Att någon säger att dom är glad för ens skuld och kan glädjas åt en är en mycket fin kvalité av en människa och säger mycket om den människan.

Du ÄR EN MYCKET FIN MÄNNISKA Jenny vännen ♥♥♥



Ha det bäst du också och ser MYCKET fram i mot att träffas snart igen förhoppningsvis :)



Ha en underbar tisdag och vecka:)



Kramar från Lilla vännen Inger ♥



2012-01-31 @ 07:37:44
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0