kalas och sjukstuga

Här är det sjukstuga. Förkylning som vägrar släppa taget om mig, jag blir helt enkelt galen. Är så där genomförkyld så att inget i kroppen verkar vilja funka. Man sätter sig ner för att försöka pyssla lite men så kommer man på sig själv med att bara sitta och stirra på det man har framför sig och undra, "vad fasen var det jag skulle göra?" Men snart är jag pigg igen hoppas jag. (Men man kan ju inte annat än att facineras av att en microliten bacill kan slå ut en vuxen människa så totalt.)



Min väns dotter fyllde år för ett tag sedan och grattades i helgen. Tyvärr var jag hemma i kurerade mig så Tomas fick gå dit själv. Hade köpt en pysselbok till henne och så gjorde jag grattiskortet ovan. Har faktiskt inte gjort den förrut  men den är väldigt enkel att göra.

Dekorerade med Magnolia stämplar som jag tycker är så söta och som jag tycker passade perfekt till en 5 åring flickas grattis kort. Kul att göra nåt riktigt "tjejigt" och använda mycket rosa ibland. 

 

Så här ser kortet ut när det är vikt, skuret och står som det ska. Snyggt i sin enkelhet.



Min syster fylde också år för ett tag sedan. gjorde då detta grattiskort tilll henne. Det var faktiskt hon som gav mig idén till det, fast det vet hon nog inte om. Saken är den att hon var inne i mitt pysselrum för flera veckor sen och tittade och fick då syn på Magnolia stämpeln föreställande sjöjungfru. "Åh, där är ju jag." utbrast hon. Que tänkte jag innan jag insåg, förbövelen. Min syster är född i jungfruns tecken och jag hade aldrig tittat på stämpeln som ett stjärntecken faktiskt. Så tack vare det fick det bli denna Magnolia stämpeln på hennes grattiskort. Men det fick mig att inse en sak.....jag vill verkligen att nån gör stjärntecknen som stämplar, jag har inte hittat några iallafall.

Hoppas ni alla är friska och krya. Ha det bra med er.





Kommentarer
mamsen

hoppas att du tillfrisknar snart,både i armen och förkylningen.......och som vanligt,jättefina kort som du har knåpat ihop......så himla söta...kram från mamsen

2011-09-06 @ 17:02:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0