En liten korg

Min kompis Inger lärde mig för ett tag sen hur man flätar en korg, så himla kul att lära sig nya saker och komma på olika varianter på hur man kan göra för att sätta sin prägel på det hela. Hon tyckte att 1½ centimeter var en lagom bredd på remsorna och att 1 centimeters remsor var lite för smalt......?! Det där tog jag fasta på, klart att en centimeter inte är för smalt så jag tänkte att jag skulle ta och fläta mig en liten korg och prova.




Min lilla korg, så blev resultatet efter lite pill, pyssel och massor med tålamod.




Så här stor blev den! :o) Remsorna är 2 (TVÅ) millimeter breda!!! Hmm, kan säga att det var väldigt pilligt men det gick till slut. Inte världens rakaste, snyggaste eller mest praktiska korg men det var kul också att pilla ihop den. En utmaning till er att prova på kanske...om ni orkar. Typiskt mig att göra en sån här sak.

Ha det bra med er alla, var rädda om er. Kram!!


Kommentarer
Diana Och Tervtöserna

Ja nog är du lite störd alltid hahaha!eeeh ska jag säga... :/

2011-03-03 @ 18:44:10
URL: http://www.terveriet.webs.com
Tussemaja

Hörrödudu... den var inte stor :) Får det plats en 1-öreskola? Men den är himla söt!

2011-03-03 @ 20:01:00
URL: http://tussemaja.blogspot.com
jenny

Så liten men vad kunde man vänta sig när du satt den sidan till KRam

2011-03-03 @ 23:10:03
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se/
Linda

Ja här är den ju, den som du berättade om förra helgen! Vilket pill, vilket tålamod du har!



Hoppas ni har en fin helg! Hälsa Tomas. Kraaaaam

2011-03-05 @ 13:58:17
Lilla pyssel Inger

DU ÄR HELT MAKALÖS VÄNNEN INTE KLOKT FATTAR INTE HUR DU FICK TILL DETTA:) Nu är det du som får visa mig hur man gör ha ha ha:) Korgen är SUPERSÖT och jag gillar den massor:)

Så himla kul att du gillade att testa på och göra fläta korgar!!!!

Skönt att veta att du inte tröttnar på mina bokboxsar för det lar bli flera i framtiden ha ha ha:)

Hoppas att du hade en riktig trevlig lördag och att söndagen också blir trevlig för dig vännen:)

Massor med kramar från din lilla vän Inger:)



2011-03-06 @ 10:41:10
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Lilla pyssel Inger

Hej på dig bästa Jenny vännen:)

Så himla trevligt att höra i från dig fast du är i fjällen:) Stort TACK också för ditt sms vad gulligt av dig:)

Jag hoppas att du har det superbra och supertrevligt är faktiskt avis på dig ha ha ha:)

Förut innan bilolyckan så var vi i fjället värje år vecka 12 och åkte skidor och jag saknar det något fruktansvärt!!!! Kanskje jag är bra nog till att åka nästa år vem vet !!!

Tack för jättesnälla och gulliga ord på min blogg du är bäst:)

Massor med kramar från lilla vännen Inger:)



2011-03-10 @ 06:12:35
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0