Boys boys boys

Nu har det blivit sommarlov för barnen, så underbart härligt för dem. Tänk när man själv var liten och hade sommarlov, fullt upp hela dagarna med bad, lekar och massor med upptåg. Man skulle ha sommarlov igen. Tittade i fredags när studenterna for i kortgen genom stan, mins min student också med glatt minne, tänk att man orkade festa så mycket så länge då men vilka blåsor jag fick underfötterna i de skorna jag hade. Ljuva tider.

Har också haft fullt upp med kallas. Inom loppet av en vecka har gubben min och jag grattat tre gossar. Eller gossar och gossar, kanske fel ordval när den yngste fylde 18 år och de andra två är över 30 år, men fina pojkar är de alla tre.  



Först ut var våran vän Krille. Barndomsvän med min gubbe, tänk att de börjar bli så "gamla", vart tar tiden vägen. Så himla trevligt kalas där vi bjöds på grillat och supertrevligt sällskap. Alltid lika kul att träffas och prata.

Tycker det är så himla svårt att göra kort till killar, tycker att det lätt blir lite för tråkiga färger, brunt och grått är ju inte direkt uppiggande men med lite blommor så piggas man alltid upp lite. Gjorde en lite udda variant av staflikort till honom så jag tycker blev lite cool. Fäste hans namn med två brads som ser ut som skruvar och embossade hans namn med silver. Ett lite anorlunda grattiskort som jag blev ganska nöjd med till slut.



Martin är en god vän till oss som vuxit upp i samma område som gubben min och varit dagbarn hos svärmor. En sån himla trevlig kille. Han fyller egentligen år på samma dag som min systerson men eftersom vi inte kunde komma den dagen så bjöd han hem oss till helgen och serverade hemmagjord pizza, Satt både länge och väl och pratade och hade trevligt.

Kortet till honom har jag återigen använt brunt cardstock som grund och ett majadesign papper ur serien fika. Har även här använt brads som ser ut som skruvar, tycker att de passar så himla bra till killkort. Några små enkla blommor som får mjuka upp det hela lite grann.



Robin, min lilla systerson som har fyllt 18 år och nu är vuxen, hur gick det till?! Den spralliga, glada och genomsnälla lilla pojen som växt om alla med buller och bång och nu ser ner på oss där uppefrån. Stollt moster som fasen är jag iallafall åt honom, liksom självklart åt alla mina fina syskonbarn, de förgyller våran tillvaro. Var där i onsdags och grattade honom. Där han överraskades med att få en illgrön snygg volvo av familjen, så nu syns han i trafiken. Förutom kortet ifrån mig så fick han en slant att handla för, svårt att veta vad man ska ge ibland. Han så fick en den största gurkan jag hittade i affären, vet ingen som älskar gurka så mycket som Robin och glad blev han för den. Bjöds på smörgåstårta som var otroligt god. Men artonåringen hann inte stanna hemma så länge, han var tvungen att fara in till stan så att han kunde gå på krogen direkt, man får ju inte spilla tid.

Även han fick ett staflikort av mig, förlåt min enformighet men jag gillar dem verkligen. Hade ett majadesign papper som grund den här gången och brunt cardstock använde jag att stämpla på där jag sen guldembossade. Mjukade upp kortet med en stor brun rosett under några blommor.  

Garttis alla boys.



Kommentarer
anette

snygga grabb-kort........"boys will be boys"...kram från mamsen

2011-06-18 @ 17:32:22
Svärmor

Du är då så himla duktig på att scrappa. Fantastiskt fina kort.

2011-06-21 @ 10:18:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0