En till "bokmemo"

Vet inte vad jag egentligen ska kalla dessa vikta böcker så det får bli bokmemo. Har gjort ännu en bok memo. Det är lite terapi jobb att sitta och vika boksidorna. Man sitter där och filosofera och lyssnar på nån ljudbok eller musik och bara är, faktiskt väldigt avkopplade även om jag runt sida 300 börjar lessna lite grann.



Grodan på näckrosbladet är en gammal ljusmanschett som kommer ifrån min mormor som dog för flera år sen. Använder inte själv ljusmanschetter men tyckte det var synd att kasta dem, och nu har , i alla fall en av dem, kommit till användning.  (Har en idé på vad jag ska göra med dem andra, handlar bara om att ta sig tid till det.  



På lappen ipptill mitt på boken så har jag stämplat dit "Man får kyssa många grodor innan man hittar sin prins." Banden på sidan har jag köpt från http://altheasmix.se/ som har många jättefina band och dessa är en av mina favvoriter. Har klipt dem på mitten då jag tyckte att det var lite för breda för just den här bok memon, de är alltså egentligen dubbelt så breda. Fjärilen har jag köpt från panduro hobby.



Det är så här som det är lite tänkt att den ska användas. Sätta dit små lappar på sånt som man behöver komma ihåg eller lätt vill komma åt att använda. Här på bilden är några stämplar som jag färglagt en regndag då jag saknade insperation till att göra nåt annat, nu väntar de bara på att användas i rätt sammanhang.

Nu ska jag ut i solen och njuta, kram på er allesammans och tack för alla jättefina komentarer som ni skriver till mig, jag blir så glad av dem.


Kommentarer
Linda

De hära gillarja verkligen! Mycket användbara.

2011-07-14 @ 11:00:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0