I´m back!

Tittut!!!

Jag har inte övergett er, jag har fixat mitt rum. Eller det är väl i ärlighetens namn min underbara sambo som har fixat mest med rummet.



En hylla till har kommit på plats övanför arbetsbänken. En hylla/blombräda har den som funktion och det är toppen, det känns så mycket mer ombonat nu och allt behöver inte längre trängas med mig runt arbetsytan.



Belysningen var det svåraste att bestämma sig för och till slut, efter mycket om och men föll beslutet på spottar som vi fäste i hyllan. Så nu har jag bra belysning över hela arbetsytan från vägg till vägg. Helt underbart och jag slipper ha en lampa ivägen.



Stereon är på plats och några av mina skapelser får plats på hyllan. Skrivaren som vi köpte för ett tag sedan står på plats och det är så smidigt att skriva ut mallar och bilder och få dem levererade direkt i rummet. Ännu så länge så är det jag som skriver ut mest på den så då får den ha sin plats kvar där.

  

Spottarna lyser upp kanon och under hyllan satte vi vinklade el-uttag som gör det så himla smidigt att sätta i och dra ut kontakterna. Spottarna gjorde att det blev en hel del sladdar som jag gömde bakom en "tub" som jag sydde i samma tyg som gardinen. Kardborrband gör att jag lätt kan bort den och tvätta och byta med en annan om jag vill så att den matchar gardinerna. Den gardinenen som nu sitter på plats i all sin enkelhet var inte vad jag hade tänkt göra, frustrationen gjorde att det till slut bara blev en enkel liten gardin som ändå får duga där den hänger nu.



Hjärtan på rad. Gillar den blomman i all sin enklehet. Man får ju inte glömma det där med detaljerna i ett rum som gör det harmoniskt och så att man verkligen trivs och vill vara där. Jag går exempelvis in i mitt rum för att bara vara ibland och ladda batterierna.

Lampan till höger har jag räddat in i mitt rum. Min underbara sambo gillar den inte riktigt.....jag älskar den!!! Hahaha, det ska till att vara en riktigt inbiten "ocklare" för att gilla den. Den är nämligen helt unik, finns ingen mer likadan som den. När de för flera år sedan skulle hälla smält järn i formar så blev det rinningar av stål som stelnade och ett ljushuvud (hehe) började samla på sig dem där tapparna och göra lampor av dem. Jaja, den kanske är ful men jag gillar den verkligen, den har sin charm.

Jag vill ochså tacka för alla fina kommentarer och efterlysningar jag fått sen senaste inlägget. Kul att se hur många det är som kikar in på bloggen och kul att få komentarer. Jag är på banan igen och känner mig lite piggare av den underbara vårsolen så nu kommer det inte att dröja så länge till nästa inlägg. Promise!

Ha det bra allesammans och blås inte iväg i stormen som är idag.


Kommentarer
Nettans

Åh tänk om jag kunde få i ordning i mitt pysselrum. Det är rena kaosen därinne. =0)

2012-03-19 @ 18:35:13
URL: http://pysselnettan.blogspot.com/
Margareta

Åh så fint du har det - och välstädat ;o)

Kul att du hälsade på hos mig! Håller med dig att det är kul att se hur andra löst sina förvaringsproblem.

Roligt också att du lämnade ett spår efter dig, så att jag kunde hitta in till dig. Nu ska jag kika runt lite i din blogg och kolla in vad du skapar i din fina hörna!

Ha det bra! Kram!!

2012-03-21 @ 21:28:34
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Jenny Källman

Vilket jättefint rum du har gjort. Tänk om jag hade så mycket tomma ytor. Hoppas vi ses på måndag. Dina spellisar har kommit/ jenny

2012-03-22 @ 22:53:42
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se/
Cissi

Vad fint! Det blev hur bra som helst!

2012-03-24 @ 11:45:23
Diana och tervtöserna

vad fint det blev när det blev klart!

2012-03-27 @ 07:34:06
URL: http://www.terveriet.webs.com
Lilla Pyssel Inger

SÅ HIMLA SNYGGT, TREVLIGT OCH MYSIGT du har fått det helt kanon :) Nu är det bara att låta kreativiteten flöda vännen :)

Hoppas jag SNART får komma och hälsa på blink blink:)



STORA Kramar från Lilla vännen Inger ♥

2012-03-31 @ 13:58:41
URL: http://scrappingmedinger.blogg.ses
Linda

Guuu va fint du har fått det Jenny! Bysten har jag ju sett IRL och den var det inte bara jag som blev impad av. Hoppas vi fåe se inlägg lite oftare. Inte för att vara dryg, nej ta det som en komplimang! Stor kram

2012-04-01 @ 21:50:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0