Dianas Memory

Hej igen allesammans, hoppas ni har haft en lika bra påskhelg som jag haft. Vårvädret vet jag inte vart det tog vägen men att få vara ledig i fyra hela härliga dagar med sambon har verkligen varit toppen.

På skärtorsdagen var gubben och jag hos svärföräldrarna och åt en underbar påskmiddag i deras nya kök och på påskaftonen for vi till mina föräldrar och åt påskmiddag. Visst är det underbart att bli bortbjuden på middagar. Alla mina syskon med respektive och barn var där, med undantad av min syster Diana som istället for till sina vänner i Ö-vik hela påskhelgen. Eftersom hon inte kunde vara med så gjorde jag en liten present till henne som hon egentligen skulle fått i julas men tekniska omständigheter satte stopp för det så hon fick det nu istället. Tycker det är så himla kul att verkligen överraska folk.



Det jag gjorde till henne är något som jag verkligen kan rekomendera andra att göra och ge bort då det är så himla enkelt och kul att göra och verkligen uppskattas av den som får det. Jag gjorde ett memory som jag gav henne och det som betyder mest av allt för henne är hennes söta hundar så det fick bli motivbilderna till memoryt. I det här fallet var det asken som fick bestämms storleken på korten. Asken har jag enkelt klätt med brunt cardstock, stansat ut bokstäverna i grönt cardstock. Blommorna och bladen har jag gjort själv med olika stansar och dies.



Här är alla korten i asken. 166 kort blev det, dvs 83 par. PJUH!!! Var ganska trött på att göra memorykort till slut, särskilt då jag med en stans rundade alla hörnen på korten. Bilderna har jag hittat på hennes Facebook och bloggar http://tervenlin.blogspot.se/ och bilder som jag själv tagit. Bilderna skriver man ut på en vanlig skrivare i den storlek man vill ha, tejpar med dubbelhäftande tejp på det cardstock innan man sen laminerar alla kort. Skär ut korten genom plasten och det är klart. Enkelt och kul. Jag rundade som sagt hörnen eftersom hörnen kan bli väldigt vassa men det gör man som vill.



Här är några av bilderna som jag valde att ha med i memoryt. Det är svårt att begränsa sig ibland. Att korten blev gröna är faktiskt Diana själv som valde, utan att hon vet det. Jag lurade henne helt enkelt till http://mixen.jetshopfree.se/default.aspx en vinterdag för att få skjuts hem när min bil var på verkstad, jag frågade henne vilka färger jag borde köpa på mina cardstock. "Jag vet inte, jag gillar ju iallfall grönt." Så då tog jag ett grönt cardstock och visa henne som hon gillade. Det gröna cardstocket passade dessutom väldigt bra då det är många naturbilder som matchar färgen.

När jag hade gjort klart memoryt natten till långfredagen stod ögonen i kors på mig. Jag åkte hem till Diana och med en nyckel jag har tog jag min tyst in genom porten. Så tyst som jag bara kunde smög jag mig fram till henne dörr och så tyst som det bara går hängde jag en kasse på hennes dörrhandtag och snabbt smyga därifrån så att inte hennes hundar skulle vakna. Det var planerat att hänga memoryt på hennes dörr som en överraskning. På morgonen fick jag ett sms där hon tackade för pressenten och meddelade att hon skulle öppna den när hon var framme i Ö-vik. Fick ett sms på kvällen ifrån henne när hon hade öppnat pressenten och hon tackade massor för memryt. Verkar som om hon blev glad. :o)

Ha det bra med er allesammans och många kramar på er.


Kommentarer
Lilla Pyssel Inger

WOW WOW WOW säger jag bara vilket "himla" jobb du har lagt ned har jo sett när du har hållit på med detta:) Slutresultatet blev helt "KANON" du är makalös att få det till jag är SUPER IMPONERAD av vad du har åstadkommit :) Mottagaren måste ha blivit helt överlycklig :) MYCKET BRA JOBBAT VÄNNEN :)



Ha en underbar dag och MASSOR MED STORA KRAMAR till dig från din lilla vän Inger <3

2012-04-12 @ 06:42:02
URL: http://scrappingmedinger.blogg.ses
Helena Carlsson

Härligt spel, och asken är ju helt underbar. Kram Helena

2012-04-12 @ 11:33:06
URL: http://scrapphelenacarlsson.blogspot.se/
Jenny Källman

Jättefin present och det vart jättebra. kul med en personlig present. Vi ses på lördag kram Jenny

2012-04-12 @ 11:37:22
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se/
sussi

Oh my good vilket jobb...

men såå kul present :)

jätte fint:)

kram sussi

2012-04-19 @ 08:22:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0