Husbygge

Hej alla semesterfirare, hoppas ni har det riktigt bra och latar er ordentligt. Har inget att klaga på denna semster, liiite mer sol bara men annars har det varit riktigt bra.
 
Har ägnat mig åt lite husbyge på semsetern, en beställning från min svärmor som ville ge det till en av sina väninnor, så hon fick gå igenom mina papper och välja det hon tyckte var fint.....min svärmor gillar lila.
 
 
Så här ser huset ut när det är färdig. Ett litet pressentkort som jag skrivit ut på skrivaren och sedan använt mig av spelbinders för att få snygg form på den.
 
 
Pappret är ifrån MajaDesign ur serien "ska vi fika".  Taket är ett lila cardstock där jag fäste halvpärlor på som jag köpt ifrån PanduroHobby www.pandurohobby.se Jag sätter alltid lite extra lim på pärlorna så att jag vet att de sitter ordentligt och inte riskerar att falla av.
 
 
Runt öppningen och på andra sidan taket har jag fäst lite blad och blommor. Balden har jag själv stansat ut själv och chalkat. Blommorna är köpta ifrån Wild Orchid Craft www.wildorchidcrafts.com
 
 
Taket gkorde jag öppningsbart med en snygg inramning så att man kan lägga i en lite pressent i huset om man vill.
 
Känner mig nöjd med huset, trodde att det skulle bli lite rörigt med alla blommor på pappret men jag tycker det blev riktigt snyggt och inte alls rörigt, min svärmor har bra blick för sånt där.
 
Nu när våran semester är slut här hemma ska jag försöka uppdatera blogg lite offtare igen. Ha det bra allesammans och var rädda om er.
 


Kommentarer
Svärmor

Mottagaren blev väldigt glad för huset och presentkortet. Huset fylldes med chokladgodis. Kram och tack!

2012-07-29 @ 21:38:28
mamsen

vilket litet gulligt hus, skulle vilja ta på en spik och säja Tjillevippen och vips kunna hoppa in där :) Jättefint som alltid när du knåpar ihop nå´t....Kram från mor

2012-08-07 @ 10:00:20
Linda

Längesen jag var in här nu av olika anledningar, men jag kan ju säga att jag brukade hänga på låset ;)

Var får du alla idéer ifrån. Huset är ju inte bara jävligt snyggt, det är ju finurligt också!
Ha det gott Jenny! Kram Svägish

2012-08-18 @ 19:55:43
Gurkiss

Himla snyggt hus du gjort :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

2012-08-31 @ 14:38:11
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0