Skomakare

Hej allesammans, hoppas ni njutit lika mycket av solen som jag gjort.
 
Trots soligt väder har jag hunnit pyssla lite. Den här gången har jag varit skomakare och gjort en sko. Jag gjorde skon till min underbara goa brorsdotter som fyller 14 men som vi i fredags grattade eftersom hon ska på semester med familjen nu. Hon gillar att pyssla så därför gjorde jag en sko till henne istället för ett vanligt kort.
 
 
Mallen till skon har jag fått av av en mycket god pysselvän till mig och jag trodde att den skulle vara knepig att göra men det gick väldigt lätt att få ihop den. Lovade min brosdotter att vi tillsammans kunde pyssla ihop en varsin sko någon dag. Det som är kul med att göra skon är att det inte går åt så fasligt mycket papper, så om man vill är det perfekt att använda spillpapper, något jag dock inte gjorde denna gång eftersom jag tyckte detta papper passade min brors dotter så bra.
 
 
Till skon gjorde jag som en innersula som blev själva grattiskortet som jag dekorerade med lite halvpärlor som jag köpt på http://www.pandurohobby.se
 
 
Så här blev hela skon i färdigt resultat, väldigt nöjd med just den här. I present fick hon lite scrapping saker av mig och gubben min och en liten slant att köpa mer pysselsaker för, (eller vad hon nu vill köpa). Runt sedeln satte jag likadan ros som på skon för att hålla ihop den.
 
Hon blev mycket glad för sina presenter hon fick och också väldigt glad över skon. Tycker det är så kul att göra nånting som uppskattas och som ingen annan har, varje sak är ju helt unik.
 
Ha det bra allesammans och hoppas ni får mycket solsken på er.
 


Kommentarer
Jenny Källman

Jättefin sko och vilken fin blogg du har fått Kram

2012-07-08 @ 00:40:25
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se
Diana och tervtöserna

Så fin! Då kan jag lämna in mina favorit skor på lagning nu när syster har gått och blitt skomakare! ;)

2012-07-08 @ 09:18:14
URL: http://www.terveriet.webs.com
mamsen

så himla fin......du är så duktig, herregud alltså....du verkar kunna knåpa ihop vad som helst med dina pysselfingrar....kram //mamsen

2012-07-08 @ 10:11:10
Helena Carlsson

Härlig, läcker sko.Underbart papper. Ja nu är du verkligen skomakare först converse skor och nu fin skor va blir det härnäst??? Kram på dig

2012-07-08 @ 10:14:31
URL: http://scrapphelenacarlsson.blogspot.se/
Linda

Jag har ju haft äran att se de hära IRL och jag vet ju hur fina de är. De uppskattades verkligen! Kram

2012-07-15 @ 14:19:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0