Sköna maj välkommen

Underbara maj är här, älskar månaden maj, helt klart min älsklingsmånad i alla kategorier. Dagarna blir ljusare och längre, man har semester att se fram emot, blommorna knoppar och djuren kommer fram mer och mer.

På baksidan så låter jag fortfarande fröatomaten hänga framme med frön i åt fåglarna, de har fortfarande svårt att hitta mat i naturen, dessutom tycker jag det är mysigt att fåglarna fortfarande kommer och hälsar på mig......även om jag upptäckt att de är otroligt kinkiga av sig.



En lite hungrig sötis kommer förbi och vill ha lite mat.....



....väljer ut ett frö.....



....som tydligen inte alls faller i smaken hos den kinkisen som spottar ut den.... hmpf! Jordnötterna är tydligen vad de gillar bättre än solrosfrön.



I våran bod har vi uppenbarligen haft en inneboende i vinter som det då inte alls har gått någon nöd på. Ett uppgnaggat hål i våran gräsfröpåse och svarta "prickar" avslöjar vem det kan vara, frågan är bara....var den tvungen att skräpa ner så? hmpf!



Har varit duktig och försått lite inne i vår. Gamla askar som det varit vindruvor i är perfekta som miniväxthus. I med såjord, så fröna, på med locket och ställ dem soligt så har du egna små växthus. Inte snyggt, jag vet, men det är så kort tid de behöver stå sådär så då går det bra. När man vattnar dem ställer man dem i badkaret och spolar över locken för då rinner vattnet ner genom hålen i locken långsamt och förstör inte planteringen.



Omplanterat och klart. Tomat och basilika ska det bli är det tänkt. Det finns ju alternativ annars, färdiga plantor eller att köpa i grönsaksdisken.......fast det är ju inte lika kul! :o)



Kommentarer
mamsen

jag tycker också maj månad är bäst, men i år verkar värmen dröja......kram mamsen

2012-05-10 @ 17:03:44
Linda

Jamen maj är härlig, men långsam i år.



Men hörrudu vad du pysslat och donat, duktig du är! Jag önskar att jag också hade fått tummen ur, men det verkar inte komma nån inspiration. Är väl det svala vädret och de glesa bladen runt ikring... Ha det så gott! Kram

2012-05-10 @ 18:09:40
Lilla Pyssel Inger

Hej på dig kära Jenny vännen :)



Härliga bilder du delar med dig av :)



Å du är inte bara kreativ och duktig med papper och pyssel du är duktig med din trädgård också:)



Jag får anlita dig tror jag för jag har inga gröna fingrar alls och suger på allt som har med trådgården att göra !!!!



Kanon tips förresten vad du har gjort med tomma vindruva askarna du är jo så himla påhittig:)



Blir SUPER GLAD att du gillade mitt Gitarr Grattis kort det var mycket kul att göra fast det gick åt mycket card stock:)



Önskar dig en jättetrevlig tisdag och vecka som kommer:)



Ha det bäst och kramar från Lilla vännen Inger ♥

2012-05-15 @ 11:41:49
URL: http://scrappingmedinger.blogg.ses


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0