9 årsdagen

Idag fyllde min systerson Simon 9 år. Han är stora killen nu och inte lätt att hitta på presenter till honom. Han fick ett familjespel. Han fick också lite spelkulor av mig och dem la jag i burken på bilden nedan. 



Burken är rolig att göra. Jag använder mig av Tupperware konservöppnare och öppnar min burkar i botten när jag ska använda dem. Sen diskar jag dem nog och torkar dem innan jag kan använda dem. Botten som jag oppnat är sedan lätt att limma tillbaka när du lag i presenten. Burken klär jag med olika cardstock papper, i det här fallet en brunt i grunden och sedan ett blått där jag har stämplat in ordet "Gratulerar" och sedan haft embossingpulver i silver på ordet.



Baksidan snörde jag ihop med två band i guldbrun och ljusblått. Något som kanske inte syns så bra på bilderna är att jag på locket, (och botten) har använt mig av cardstock som jag sedan tejpat med aluminium tejp och embossat i min cuttlebug så att mönstret blev ett spindelnät. Blev snyggt att gömma den lite fula botten och toppen med nåt silvrigt.

Det är kul att ge bort nåt i en burk eftesom den som får den aldrig kan gissa vad det är i den och de sitter och klurar på hur i all världen jag fått i presenten.

Idag skulle också min farmor ha fyllt år men hon gick bort förra sommaren, saknar henne massor men nu får hon iallafall vara med min älskade farfar.

Hoppas Simon haft en riktigt bra dag och att han är nöjd med presenterna han fått. Grattis på dig lill-smurfen! :o)


Kommentarer
Linda

Den däringa burken är en sån himla bra idé! Kram

2012-04-05 @ 13:18:00
Gurkiss

Skojigt med burken :)



Ha de gott.

Kram Gurkiss

2012-04-08 @ 12:50:44
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Jenny Källman

Jättefin burk. Helt otroligt så har jag uppdaterat bloggen två gånger idag.Kika gärna in hos mig Kram Jenny

2012-04-08 @ 23:41:59
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

Hej på dig kära Jenny vännen :)



Burken är super fin och en mycket bra idé:) Är övertygad om att allt blev MYCKET uppskattad :)



Vad trevligt att du gillade mina Påskljus och Påsk tändsticksask :) Det uppskattas mycket :)

Blir så GLAD när du har lämnat spår efter dig till mig för du är ALLTID så himla SNÄLL, GLAD och POSITIV :):):)



Ha det bra och önskar dig underbar dag och vecka :)



Kramar från Lilla vännen Inger♥



2012-04-11 @ 12:41:15
URL: http://scrappingmedinger.blogg.ses
mamsen

pyssligt som vanligt när det kommer från dej.......jättefint, kram från mamsen

2012-04-11 @ 18:46:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0