Äggkartong

Hej ingen. Tänkte visa vad jag gjort med en äggkartong. Köpte och påbörjade denna äggkartong för länge sen men har inte gjort klart den förren nu.
Bilden på flickan har jag hittat på nätet och skrivit ut. Själva äggkartongen var ifrån början gul men som jag målat vit med Hobbyfärg ifrån Panduro, fick måla ganska många gånger och tre lager färg så blev jag till slut nöjd med vitheten.  
 
Bladen har jag stansat ut i min cuttlebug, blomman köpte i en nätbutik som inte längre finns tyvärr.
 
Spetsarna som jag fäst runt hela äggkartongen är rester som jag hittadei mina gömmor. Tycker att det blev snyggt att ha spetsarna runt, det blev lite mindre äggkartong över det hela.
 
Baktill fäste jag en stor rosett för att det ska hände nåt där också, nåt att fästa blicken på och inte få det så stelt. Tycker det mjukar upp hela intrycket.
 
Två spetsar, en över och en under som gav det hela en mjuk övergång mellan lock och botten och passar varandra bra tillsammans. Jag valde att inte sätta den breda spetsen ensam och fästa den på locket eftersom det skulle bli lite knölligt när man ska stänga.
 
Insidan målade jag också helt i vitt, helhetsintrycket är viktigt men det går åt en hel del färg när man målar. Skulle aldrig komma på tanken att ha en omålad insida, skulle kännas halvfärdigt.
 
Detta är bara en idé på vad man kan göra med äggkartonger. Du kan fylla den mad du vill, godis, små pressenter, kinderägg eller dylikt. Kan ges som pressent eller istället för påskägg. Hur du väljer att måla och dekorera den är helt upp till dig.
 
 
I övrigt är det en riktigt bra härlig höstdag idag. Varit i skogen i två timmar och njutit massor av sol i ansikte och vind i håret. Kroppen i övrigt ignorerar jag just nu, kiropraktorn imorgon så den får sitt då, men naturen kan verkligen stärka en innefrån.
 
Ha en riktigt härlig höstdag med er.  Kram!


Kommentarer
Linda

Skitbra tips! Kram

2012-09-17 @ 20:08:51
mamsen

Finaste äggkartongen alla kategorier, smart att lägga kinderägg i och ge bort det som present.....Ha det gott,kram från mamsen

2012-09-18 @ 16:45:08
Jenny Källman

Vilken fin äggkartong fick mycket inspiration.

2012-10-10 @ 09:34:23
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0