Grattis Pappa

Idag fyllde min pappa år, ett stort grattis till honom!

Gjorde att grattiskort till honom i sista minuten när jag kom på att jag inte hade gjort det ännu....typiskt mig. Tycker det är så himla svårt att göra kort till killar/män, jag får väl helt enkelt öva mer på det.

Nu under en period har jag haft biltemas aluminiumtejp i mina ägor och inte riktigt vetat när eller hur jag ska använda den men idag kom jag på det.  



Gjorde ett enkelt staflikort till min far där jag stämplat grattis och sedan haft embossingpulver i silver på. Aluminiumtejpen tejpade jag på en kraftigt papper på både fram och baksidan, sedan stansade jag ut blad och blommor. Blommorna gav en häftig effekt och det blev synnerligen lyckat att ha tejpat både fram och baksidan vilket gjorde det lätt att forma både blad och blommor och att det blev silverfärgat på undersidan också.

Pappa har ju med åldern fått lite "silver" i håret så det passade att ha det på kortet också.




Biltematejpen som jag rekomenderar om man vill prova nåt lite annorlunda med sin scrapbooking, häftiga effekter får man iallafall.



Jag hoppas pappas blev nöjd med kortet men han fick faktiskt mer än så av mig och min sambo. Köpte några av säsongens påsköl som han kan njuta av nästa helg tänkte jag. Han gillar öl och pryllar har föräldrarna redan innnan.



Kommentarer
mamsen

han sken som solen igår, han var så nöjd och kortet du gjort tyckte han var sååååå fint, och det var det verkligen. Vad ölen beträffar så kommer den nog att njutas i full belåtenhet....Tack och kram från mamsen

2012-03-31 @ 10:50:59
Lilla Pyssel Inger

Vilken underbar idé att använda denna tejp så STORT TACK för tipset så kanon :)

Super snyggt kort och jag är övertygad om att detta gick hem hos mottagaren :)



Dina korgar är underbart fina Inger, älskar dem verkligen massor. Dina dekorationer är verkligen fantastiska!!!



Visst är det kul att träffas :) Tack själv kära du för en mycket trevlig pysselkväll :) Å du hoppas också att vi kan sitta lite närmre varandra nästa gång blink blink :)



Tusen tack snälla du för mycket trevligt besök i min blogg och dina ord om mina korgar :)

Alla dina snälla ord tar jag och gömmer och vårdar ömt i mitt hjärta ♥



Hoppas att din lördag och helg blir mycket trevligt :) Å ha det BÄST du med :)



STORA Kramar från Lilla vännen Inger ♥



2012-03-31 @ 14:06:56
URL: http://scrappingmedinger.blogg.ses
Lilla Pyssel Inger

Hej på dig Jenny vännen :)



Vad GLAD jag blir att du gillade mina ägg dom blev klara till SLUT puh :)

Nu återstår det att se om mina nära och kära blir glada för dom men jag hoppas det :)



Ha en riktig bra och trevlig söndag och var rädd om dig :)



Många STORA KRAMAR från din lilla vän Inger ♥



2012-04-01 @ 05:39:32
URL: http://scrappingmedinger.blogg.ses
Josefine

Hej! Trevligt kort :)



Jag skulle vilja tipsa dig om min sida där jag säljer smycken i silver, ädelstenar och läder, www.jvalleytwig.se . Kika in där och hitta din favorit inför sommaren vettja! :) Glad Påsk!

2012-04-01 @ 21:51:06
URL: http://josshanna.blogg.se/
Diana och tervtöserna

jätte fint kort! :) Han blev nog glad, Ja för ölen oxå ;)

2012-04-02 @ 18:39:42
URL: http://www.terveriet.webs.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0