Min älskling har fått en loppa

Det var ju alla hjärtans dag förra tisdagen, jag hoppas ni firade den med de som betyder mest för er. Själv hade jag en 100% mysdag i all enkelhet med min älskling. Som vanligt jobbade han alldeles för länge men när han kom hem blev det mysmiddag med efterätt. Han var så gullig och hade faktiskt köpt mig en pressent. Jag fick ett underställ som ska hålla mig varm när vi är ute och går. Ingen fryser som jag så jag blev överlycklig. (Så nu kan han få tillbaka sin långkallingar.)

Jag gav honom en liten grej som jag gjort själv. Minns ni loppan som vek mycket som barn? En sådan variant har jag gjort till min älskling. Han blev väldigt glad för den och jag fick hans tillåtelse att publicera bilder på den här på bloggen, även med de små fraserna på insidan.



Perfekt att cardstock är exakt kvadratiskt eftersom det underlättar att vika loppan då. Pappret är ifrån Pion och även blommorna är pionpapper som jag stansat ut och haft glossy på för att göra de tjockare och blankare, helt enkelt ge dem lite dimention.



En loppa ska ha olika färger så att man kan bokstavera det när man viker loppan fram och tillbaka. Så jag satte olika färger på de stora blommorna med olika glitterstick. Orange, silver, grön, koppar, blå, svart, röd och guld.


     

På insidan skriver man sen olika saker. När jag var barn var det tokiga uppdrag oftast som man skrev insidan. Typ stå på ett ben och gal eller vissla bä bä vita lam. Men sånt skrev jag inte på denna loppa som var till min älskling. 5 april 1999, 5 september 2000 är några av våra milstolpar tillsammans. Yenny och Tompus för alltid!

Vad du vill skriva på insidan av din loppa om du gör en är upp till dig.

Jag hoppas ni har det bra allesammans. Våren kommer med stormsteg och gångvägarna är snorhala här i stan så gå försiktigt när ni är ute och njuter av sol och fågelkvitter.


Kommentarer
Lilla Pyssel Inger

Men ÅÅÅÅ vilken underbar "loppa" och vilken helt underbar idé Jenny vännen :)

Din älskling måste ha blivit super glad för denna helt underbara loppan jag gillade den mycket:)

Du är allt påhittig du :)



Vad trevligt att du gillade mina påsk ägg:) Gillade att göra dom det var super kul att testa på så det blir flera sen:) Förstår att du ångrade dig att du tackade nej till en massa ägg men du ska se att det dyker upp nya:)



Så snällt av dig att ge mig så mycket beröm det värmer och jag njuter av det ska du veta TACK SNÄLLA :)



Tack själv för sist blev JÄTTE GLAD över att du ville komma och pyssla hos mig:) Det är ALLTID lika trevligt :)



Önskar dig en jättetrevlig fredag och helg:)Var rädd om dig du med !!!



MASSOR MED STORA KRAMAR från Lilla vännen Inger ♥



2012-02-24 @ 07:05:34
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

Det är bara lilla jag som smyger in och vill önska dig en underbar måndag och vecka som kommer:)



Hoppas vi ses snart igen:)



Kramar från Lilla vännen Inger ♥



2012-02-27 @ 08:34:32
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
mamsen

vilken fin loppa......."Vart tog den lilla stygga loppan vägen"....kram

2012-02-28 @ 17:18:38
Lilla Pyssel Inger

Hej på dig vännen :)



Blev JÄTTEGLAD för dina ord om "Albumet" till mitt barnbarn Isabelle och dina gulliga ord till mig du är så himla god och snäll vännen:)



Hoppas vi ses på OK Hällen på måndag :)



Ha en underbar dag och kramar från Lilla vännen Inger ♥





2012-03-01 @ 09:13:38
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Jenny Källman

vilken fin loppa min Annika skulle nog försöka göra en likadan. hon älskar loppor. gör dem hela tiden. Hoppas vi ses på måndag. skulle Inger visa Påsalbumen?

Kram Jenny

2012-03-01 @ 23:10:04
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se/
Linda

Nu har jag cravings efter ett Jenny-inlägg! Kram

2012-03-09 @ 07:29:26
URL: http://bokkulla.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

TACK SNÄLLA Jenny vännen för ditt avtryck hos mig om mina korgar.

Man blir så GLAD och tacksam när någon gillar det jag gör och det värmer mycket att bli så uppskattad för det:)



Bredden på mina remsor som jag har använt mig av på dessa korgar är 2,5 cm



Önskar dig en jättemysig och jättetrevlig fredag och helg:)



Kramar från Lilla vännen Inger ♥



2012-03-09 @ 16:02:15
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

Bra att jag kan bjuda dig på ett skratt vännen det gillar jag :) Du vi har jo god smak båda två så inte konstigt att vi använder oss av samma motiv till våra ljus och annat i bland :)



Blir så glad att du gillar det jag gör ska du veta:)



Så skönt att ditt pyssel rum snart är helt klart så att du kan pyssla dygnet runt ha ha ha:) Hoppas jag kan får en invitation att komma och hälsa på dig och pyssla tillsammans med dig någon gång:) Det skulle vara mycket trevligt :)



Ser fram i mot när du ska uppdatera din blogg igen blink blink :)



Ha det bäst du också kära Jenny vännen och massor med STORA VARMA BAMSE KRAMAR till dig ♥

2012-03-16 @ 07:31:03
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

Här är jag igen vännen du blev inte av mig riktigt än i dag ha ha ha:)



Du hade jo lämnat ett avtryck till efter dig om Henrik sitt grattis kort :) Så kul att du gillade det :)



Visst kan norskor vara smärta är inte så dum som jag ser ut eller hur ha ha ha:)



Man kan absolut göra så med flera bilder och jag kommer göra om det igen för det var ett super kul sätt att bygga i hop ett kort på :)



Åter igen så sänder jag i väg en massa kramar från din Lilla vän Inger ♥



2012-03-16 @ 07:36:27
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0