En ljus idé

Jag köpte för ganska länge sedan en lampskärm på en loppis som jag hade en idé med vad jag skulle göra, men till det behövdes en limpistol som jag inte hade...nu har jag en.

Det var faktiskt efter tv programet "bygglov" på tv4 som jag fick idén till det jag nu gjort. Det gjorde en väldigt steril klädd lampskärm som jag sen utvecklade i mina tankar till vad det sen blev.



Här är resultatet, bilden tog jag utan blixt så att ni får se hur det lyser. Lampskärmen bestod alltså bara av skalet. Hade så himla mycket ljusmanchetter hemma som jag dels använde själv förrut och som jag dels fått från mormor och mamma.


Använde limpistol för att fästa blad och rosor på lampskärmen, hur kul som helst att använda limpistol. Klädde även en del av underdelen av lampan med blad för att dte skulle bli ett mysigt sken.



Gjorde lampan som en kul grej, inga planer på att hänga upp den nån stan än i mitt pysselrum när det är färdigt där och om jag hittar plats för den.

Från början hade jag tänkt använda mig av många olika sorters blommor men det blev automatiskt till slut samma rosor och några små vita blommor av nåt slag, fick för mig precis när jag började att det kanske skulle bli för rörigt annars.



Lampan kanske ändå passar bäst på vinden, haha. Men den lyser inte upp särskilt väl om jag ska vara ärlig, kan bli krångligt att hitta även om vinden är det enda stället i huset som det just nu är ordning i känns det som. Tar nog ner lampan till mitt pysselrum ändå.

Ha en fin höstdag med er, det är ju så underbart väder ute nu, solen skiner och mycket bättre kan det inte bli.


Kommentarer
Lilla Pyssel Inger

Hej på dig bästa Jenny vännen:)



Vilka underbara idéer du kommer med:) Först en super fin väska och nu en lämpa hur ska det här sluta ha ha ha:)Jag tycker att denna lampan blir perfekt i ditt pyssel rum:)



Å du är jo ALLTID så himla snäll och positiv tack för att du gillade Insamlingen och håll tummarna för att jag får bud på askarna:)



Å VAD KUL att du kan komma till mig på torsdag JIPPI:) Hoppas nu att det också funkar för Jenny Källman! Om du ska till OK Hällen och pyssla i morgon kan du inte prata med henne då så att ni båda två kommer överens om torsdagen! Jag tänkte att ni kan komma till mig klockan 10.00 !!

Å DU ÄR SÅ VÄLKOMMEN SAKNAR DIG JÄTTE MYCKET DET VAR ALLT FÖR LÄNGE SEDAN VI SÅGS NU !!!!!



Ha en jättetrevlig söndagskväll och vecka som kommer:)



MASSOR MED STORA KRAMAR från din lilla vän Inger:)

2011-09-25 @ 19:14:08
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Linda

Ja gillar´n! Har ju sett den IRL också så jag vet ju hur fiiin den är. Och det är då rakt ingen vindslampa! Kraaaam

2011-09-27 @ 07:23:18
URL: http://bokkulla.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

Hej och god morgon på dig bästa Jenny vännen:)



STORT TACK FÖR EN SUPERTREVLIG DAG I GÅR SNÄLLA KOM SNART TILLBAKA:)

Äntligen säger jag bara vad jag har saknat dig ska du veta:)

Ser mycket fram i mot att träffas SNART igen:)

Nu på morgonen så beställde jag våra saker från Panduro och tror att det kommer paket till oss nästa vecka:) Så nu ska det tvinnas ha ha ha:)



HOPPAS VERKLIGEN ATT DET GÅR BRA MED BILEN ÄR SÅ LEDSEN ATT DET HÄNDE !!!!!!!



Önskar dig en super trevlig fredag och helg och ha det bäst:)



Kramar från Lilla Inger vännen ♥ :)

2011-09-30 @ 08:21:29
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

Hej på dig kära Jenny vännen:)



DU ÄR ALLTID så himla god och snäll TUSEN TACK för underbara rader hos mig:)

Ljusen är super trevliga att göra syn bara att ljusen är så dyra för skulle vilja göra många flera ha ha ha:)

Vi får ta en pyssel ljus dag och fixar våra ljus till höstmörkret tillsammans:)



Hade verkligen super trevligt när du var här i torsdag och du är ALLTID VÄLKOMMEN och jag gör jättegärna om det SNART :)



Önskar dig också en super trevlig söndag och vecka som kommer:)



Massor med kramar från lilla Inger vännen och var rädd om dig du med ♥ :)

2011-10-02 @ 08:36:28
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0