Jag har flyttat....


Jag har flyttat ut...mer eller mindre. Underbara maj, kan man göra annat än att älska den månaden när allting bara är så underbart ute. (Detta tycker jag trotts all irreterande pollen, men man får ta det onda med det goda, hjälps inte att klaga.)

Känns ju lite trevligt också att jag mer eller mindre blivit efterlyst av folk som undrar vad jag pysslar med, pysslar med mina blommar, hoppas på att de överlever. Vänter på att gubben min ska bli klar med båten som står och skräpar på tomten just nu, DÅ ska det fixas på hela tomten!



Sått lite frön. I de små krokorna har jag odlat lite paprika, få se om det blir nåt av dem. Kul att prova, det kostar ju inget att ta tillvara på kärnorna i paprikorna som man annars bara slänger.



Mini växthus! I denna plastlåda har det varit vindruvor i förrut, funkar kanon som ett litet växthus. Kan rekomendera folk att driva upp lite frön i såna här istället för att kasta dem direkt. Recykling här liksom, man måste ju tänka på miljön.  På bilden har jag odlat några luktärtor som ibland kan vara lite kluriga att få dem att gro och växa, men i en sån här funkar det kanon!



Min gräslök växer utom all kontroll men titta så fin den är, blommar för fullt. Har ändå skördat en tuva men den blommar också. Mycket gräslök till sommarsillen blir det.



Syrén, jag bara älsar syréner. Det är sommar, skolavslutning, morsdag och doftar sååå underbat. Love it!!!



I våran oklipta gräsmatta har jag hittat en hel blomsterskatt som gömmer sig i det höga gräset. Prästkragar hade vi visst, hade jag ingen aning om. Snusblommer hade vi också, tror att de hetter hummleblomster på riktigt men jag är inte säker. En liten liten liten blyg pärlhyacint leker kurragöma i gräset också.



Okända gäster i gräsmattan, nån som vet vad för blommor det är? Den på sista bilden är en rackare som rymt ifrån grannen, halkade liksom nerför slänten till oss.



Två "stora" projekt på tomten som jag hoppas ska bli klart i sommar. Har redan börjat gräva ur en rabatt för att få bort stubbar och kunna plantera rabarber i stället....gudars vad sten det finns i den rabatten, makalöst. Sen ska det röjas runt boden också, bort med den hemska trallen och rensa ogräs och bort med bråtet som ligger där. Finns alltså en hel del att göra och tid tar det, orkar ju inget med min trasiga arm så gubben min får hjälpa mig med allt. Han är klippa!

Nä nu ska här pluggas lite säkerhet så att jag får komma in på min arbetsplats att städa när min nya sjukskrivning är slut. Kommer också snart att lägga ut lite bilder på saker jag pysslat ihop.

Ha det bra med er ute i sommar och njut av solen allt vad ni kan.



Kommentarer
Linda Ritzén

De två översta blommorna i gräset ser ut att vara fänriks hjärtan (rosa/lila)och förgätmigej, båda väldigt gamla växter, torpväxter. Väldigt vackra tycker jag.

2011-05-24 @ 21:59:22
URL: http://blogg.passagen.se/liri
Jenny B

Misstänkte att det var förgätmigej, men jag var inte säker, vackra blommor jag hittar i gräsmattan, ibland är det tur att man inte hinner med det man ska. ;o) Tack för hjälpen Linda.

2011-05-24 @ 22:56:06
URL: http://gummitett.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

Å vad mysigt och vad pysslig du är, härliga bilder du delar med dig av:)



TUSEN TUSEN TACK snälla gulliga du för ditt grattis till mig:) Blev jätteglad och det uppskattas jättemycket:)



Jag fick kanon fina presenter och kort så jag är så himla GLAD och tacksam:) Det blev en underbar födelsedag och jag blev verkligen ompysslad och bortskämd:)



Ha det bäst och hoppas du får en underbar dag med mycket sol och värme:)



Massor med kramar från din lilla vän Inger:)



2011-05-26 @ 08:06:52
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
mamsen

morrn morrn, en liten kort kommentar innan jag styr kosan mot jobbet......du skulle ju jobba i en trädgård, du har som det heter Gröna fingrar.....ha det gott, och var rädd om dej....kram

2011-05-30 @ 06:41:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0