Massproduktion, en ljus idé.

Jag har varit i farten och pysslat massor, perfekt sommarväder för det, regn, även om jag verkligen längtar efter några riktigt varma sommardagar så att man kan åka ut på sjön och bara vara.



Men nu har jag i alla fall haft lite tid att pyssla igen. För länge sen hittade jag en mall på nätet på hur man kan göra ljuskort. Väldigt enkla att göra men det har inte blivit av förren nu. Korten rymmer fyra stycken värmeljus som hålls på plats med band.



Det var så roligt att göra dessa att jag snart nog gjorde dem utan att titta på mallen. Gjorde dem enkla, vissa ljuskort hade blivit "förmycket" med en massa blommor på också när jag hade så fina papper. Använde mest pappersrester som jag klokt nog hade sparat. En scrappare kastar aldrig nåt, det kan komma till använding längre fram.



Tyckte det är viktigt att göra även baksidorna på korten fina för att få ett fint helhetsintryck. Försökte skära pappret så att mönster eller texter skulle komma med så bra som möjligt.



En liten närbild på ett av ljuskorten. Gillar det mönstrade pappret, som jag inte kommer ihåg vad det heter. Det är text som i en ordbok på engelska som förklarar olika kärleksord. Jättegulligt tycker jag och perfekt att ge till nån man tycker om.



Baksidan på ljuskortet ovan. På baksidan av ett av kortet står det: "Don´t find love, let love find you. That´s why it´s called falling in love, becaus you don´t force yourself to fall, you just fall." såå fint, älskar ordspråk och citat, de kan man aldrig samla på sig för många av.  



En närbild på ännu ett ljuskort jag gjorde. Det lila mönstarde pappret är ett maja design papper som jag är väldigt förtjust i. Bandet som jag använt för att knyta in ljusen med har jag köpt hos http://www.altheasmix.se/ som har många fina band och som jag kan rekomendera.


Hoppas ni alla har en riktigt bra sommar så här långt, var rädda om er.


Kommentarer
Lilla Pyssel Inger

Hej på dig bästa Jenny vännen:)



WOW säger jag bara fasen vad du har legat i och pysslat sista tiden jag är super imponerad:) Man skulle kunna tro att du skulle starta stor utförsäljning ha ha ha:)



Det fanns i alla fall "MYCKET" snygga alster för ögonnorna att titta på här:) Vilken tur att man kan komma hit och få ta del av allt:)



Du är jo ALLTID SÅ HIMLA GOD TACK SNÄLLA för dina ord hos mig:)Så omtänksamt och gulligt av dig:)

Det är därför jag gillar "DIG" så himla mycket just för att du ALLTID är så himla god, snäll, gullig och omtänksam:)



Det känns otroligt roligt att det finns så många som tänker på mig och lägger tid på att göra något åt mig:)



Jag har haft det helt underbart i Norge:) Har fått många fina minnen och upplevelser som jag kan leva länge på:) Har varit farmor på heltid och bara haft det KANON:)



Önskar dig en underbar och mysig midsommar och hoppas att det inte går allt för länge till vi träffas:) Jag SAKNAR DIG:)



Massor med kramar från din lilla vän Inger:)





2011-06-22 @ 17:37:05
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Jenny

Utförsäljning kanske inte vore någon dum idé men tror inte att jag skulle få särskilt mycket för dem, hahahaha, jag får bli miljonär på annat sätt. ;o)



Vi måste ses någon dag och pyssla, prata och umgås lite, var för länge sen och saknar ditt sällskap.



Kram på dig.

2011-06-22 @ 18:34:27
URL: http://gummitett.blogg.se/
mamsen

Hm!....såg jag inte ett kort med rosor på minsann, jättefina är dom allesammans.....himla smart ide, kram från mamsen

2011-06-22 @ 19:23:06
Cissi

Vad smart!

har ju en moster som gillar ljus och fyller i höst, kanske man kan beställa en av dig =)

duktiga du!



Glad midsommar!!

2011-06-23 @ 16:06:18
Jenny

Cissi, självklart kan jag göra några åt dig om du vill, vi måste ses snart igen också. Glad midsommar på dig vännen.

2011-06-24 @ 03:31:09
Jenny K

Oj vad många det börjar likn min massproduktion.Har själv inte haft tid att pyssla så mycket under sommaren. Hoppas vi kan träffas något och pyssla tillsammans.

2011-06-28 @ 10:57:55
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se/
Jenny K

Vilken massproduktion det är nästan så du slår mig. Vad fina de blev många olika och prfekt som gåbortspresenter.Hoppas vi kan ses något i sommar

kram

2011-06-28 @ 11:04:38
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se/
Linda

Du gör verkligen allting rätt igenom ordentligt! Din pysselbror sitter just nu och binder flugor i sin bindningshörna:) Kram

2011-06-29 @ 21:15:04
mamsen

pysselsyskonen Bergkvist....<3<3<3

2011-07-04 @ 10:30:04
Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-19 @ 06:06:30
URL: http://smsalåna.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0