Boken ifrån loppisen.

I april var ju jag på en loppis i stan och tittade runt lite och gjorde lite fynd, bland annat hittade jag en bok som jag hemlighetsfullt talade om att jag skulle göra något med......nu har jag gjort något med den och blev väldigt nöjd med den. Hittade insperation på nätet där nån hade gjort nåt liknade med en bok men hur jag än letar och letar OCH letar kan jag absolut inte hitta den sidan igen....så frustrerande faktiskt.

Gjorde en liknande bok till en underbar god vän till mig som hon fick för nån vecka sedan, glömde dock att ta kort på den. (Sorry!)

Meningen med boken är att man ska ha den som ett memo, dvs att man ska stoppa i komihåglappar eller liknande mellan sidorna i boken så att man smidigt ser dem och kommer åt dem.

Var väldigt kul att pyssla i ordning denna bok men att limma fast banden var det enda tålamodskrävande delen i processen, och kanske lite tålamodskrävande att vika alla sidorna.



Boken en loppisfynd, vek alla sidorna (ca 200 sidor.) och försökte få dem så raka som möjligt, blev lite trött på vikandet nånstans runt sida 120. ;o)



Den lilla söta fjärilen hittade jag i en butik uppe på öster som heter "Vita rum", spetsbanden är också ifrån den butiken.

Har ni några överblivna böcker så vet ni vad ni kan göra med dem, eller ge dem till mig.

Hoppas alla har det riktigt bra nu när det blivit sommar på riktigt. Skolavslutningar imorgon med sommarlov, gudars så härligt det skulle vara med lite sommarlov.

Kram på er alla och var rädda om er.


Kommentarer
mamsen

wow......vad jättefin. Men du!!!! dina gamla antika päron behöver en så´n att sätta komihåg lappar i.....

Så himla fin alltså....kram

2011-06-09 @ 19:45:42
Linda

guuuuud vilken fin jenny! och smart!!!! man ska ju inte härmas, det har julle lärt oss i veckan, men nu fick jag idéer! Gud vad duktig du är, och vilket tålamod du här. Ha det så bra du med, hoppas att din sommar också blir toppen. (du och tomas får komma hit på middag snart! gobben och jag har pratat om det länge men det blir ju fasen aldrig av). Ha en fin lördag, nu drar jag till öppen hand! :) Kraaaaam

2011-06-11 @ 10:00:19
URL: http://bokkulla.blogg.se/
Sussie

Oj så fint!! Nu vet jag preciiiiis vad jag önskar mig i 41-års-present! :o)

Kram och ha det bra

2011-06-11 @ 15:38:15
Jenny B

Åh vilka fina komentarer jag fått, vad glad jag blir!!! :o)



Sussie, bra, då behöver jag inte ha ångest över vad jag sla ge dig då. :o)



Linda, man härmas inte, man inspereras heter det. ;o) Middag vid tillfälle låter toppen, vi får höras och synas snart. :o)

2011-06-11 @ 22:41:43
URL: http://gummitett.blogg.se/
Jenny K

Vad fin den blev kul att se den i färdigt skick.

2011-06-28 @ 11:00:32
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0