Ett bokmärke i all enkelhet.

Att scrapbooka behöver inte på nåt sätt alls vara krångligt och pilligt. Jag har gjort ett väldigt enkelt och simpelt bokmärke som jag blev nöjd med. Enkelt kan också vara fint.

Hittade ett gammalt maja design papper som passade perfekt. Det är massor av böcker, bokstäver och texter på ett diskret papper. Pappret innehåller lite blått annars är det mest naturvitt och grått.



Tog helt enkelt ett papper som jag skar i 14 x 30 cm lång remsa. Vek den på längden så att den blev 7 cm bred, på insdan satte jag dubbelhäftande tejp som håller ihop pappret så att det inte viker upp sig. Vek den sen på mitten tvärs över så att den blev 15 cm lång. Enklare kan det nästan inte bli. Skulle kunna vara klart där men lite utsmyckning vill jag ha.  



Stansade ut blad och limmade på en stor blåvit vildros i ena hörnet. Att jag inte dekorerade meraberor på att jag inte vill att bokmärket ska vara klumpigt eller i vägen eller på nåt sätt förstöra/knöla till boken sidor. Dessutom ville jag att så mycket som möjligt av det fina pappret skulle synas.



Det som inte syns men gör "själva grejen" med mitt bokmärke är på insidan, där jag har satt två mjuka magneter som ska knipa åt om pappret och på så sätt sitta kvar om sidan. Magneterna är en mjuk variant som går lätt att skära i och till mitt bokmärke gjorde jag det hjärtformat.

Man behöver inte krångla till det i onödan, det viktigaste är att det är kul det man gör.

Nu ska jag vänta in lata dagar där jag kan luta mig tillbaka och läsa en bra bok. Glad sommar på er.


Kommentarer
Sussie

Ååh, vad fint. Har du inget för dig, kan du ju alltid göra ett till - till mig :o)

Fast jag har nog det finaste bokmärke man kan ha: Ett rosa post-it-hjärta som det står "till min underbara mamma" på, som jag fått av Robin för ganska många år sen :o)

Nu kläckte jag en idé... Kanske du kan göra ett fint bokmärke och sätta detta hjärta PÅ det??? Det vore ju toppen!

Kramis syrran

2011-07-04 @ 21:45:41
Jenny

Självklart kan jag använda mig av ditt fina hjärta du redan har, det är det som är "riktig" scrapbooking. :o) Gör gärna ett bokmärke åt dig om du vill.

2011-07-05 @ 01:58:23
URL: http://gummitett.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0