Äntligen

Jag har varit borta firån bloggen en tid nu, hoppas ni inte glömt bort mig. Jag har nämligen haft fullt upp med mitt stora projekt....Jag har gjort i ordning mitt pysselrum! Jag är så nöjd och glad och känner av pysselinsperation och lysten och vill knappt lämna rummet. Dock är det några saker kvar att fixa med men det är ingen panik, det får ta den tid det tar, jag kan ju sitta i mitt rum nu.

Delar med mig av lite innan och efter bilder till er.

SÅ HÄR SÅG DET UT INNAN!



Så här såg det ut innan, rörit och svårt att hålla ordning. En enda röra av allting.



Mitt skrivbord. Ett ganska stort skrivbord egentligen men lite svårt att få plats med och hålla ordning och lätt hänt att saker ramlar ner på sidorna och bakom skrivbordet....sånt är såå irreterande!



Mitt papperställ och skänk som är fullsmetad av saker. Ser rörigt ut och är rörigt. Til höger i bild är min bokhylla Expedit från IKEA, suverän Allt får plats i den.

Det är synd att det på billderna inte syns vilken vidrig färg det är på väggarna, Den är hemsk och jag har verkligen stört mig på den och ibland så den den milda grad och jag knappt kunnat konsentrerat mig på att pyssla. Men tänk er en väldigt ljus lattefärg med lilarosa ton i......USCH!   


SÅ HÄR BLEV DET SEN!



Grönt och vitt =Ljust och luftigt. Färgen är salvia grön och jag valde att måla vitt på snétaket för att få en ljusare känsla. Skrivbordet är utkastat och är ersatt med en 288 cm lång bänkskiva. Skänken har jag målat om till vitt så att det blir ljusare. Papperställer har fått byta plats och syns till vänster i bild.



Skänken blev ommålad i en bruten vi färg. På bokhyllan ligger min svärmors pappas gamla resväska som jag fått. Innan låg den på golvet och samlade damm, nu åkte den upp på hyllan och i den har jag lagt tyger och vadd, bland annat.



Ljust och rymligt och nu kommer inte en massa saker att ramla ner på sidorna och bakom, skivan sitter kant mot kant och längst upp väggen.

Skrivbordslampan kanske inte är den snyggaste men den lyser upp bra. Tagit upp en kontaktdosa så att jag slipper använda kontakten nere vid golvet så nu kommer sladdarna att räcka när man ska använda nåt och dessutom så fanns det två usb kontakter i dosan, helt kanon.

Nära mina papper har jag nu och det är viktigt, bara att vända sig om och leta efter det pappret man behöver.

Här är en detalj som kommer att komma sen, en hylla/blommbräda som ska på plats och ska gå längs med hela vägen precis som bänkskivan. Har inte hittat en sån ännu.  
 
 

En liten snygg detalj i mitt rum, min papperkorg!  Den har vi fått ärva av min sambos gammelfaster. Tycker om när gamla saker kommer till användning.

Så, nu när mitt rum är nästan helt färdigt så kommer jag att uppdatera min blogg betydligt offtare igen.

Ha det bra med er allesammans i adventstiden som är nu.


Kommentarer
mamsen

kanontjusigt!!!! Eftersom väl Tomas hjälpt dej med stylingen så får väl han också sitta där och pyssla lite, =)

Där kommer väl kreativiteten att flöda kan jag tro.......Ha det gott,var rädd om dej....kram

2011-12-06 @ 18:45:40
Jenny

Självklart får Tomas också sitta där om han vill, han har bland annat två modeller att bygga ihop och det vore trevligt med lite sällskap ibland. :o)

2011-12-06 @ 19:07:07
URL: http://gummitett.blogg.se/
Linda

Wow vilken skillnad!

2011-12-06 @ 19:56:47
URL: http://blogg.passagen.se
Jenny

Tack Linda. Skillnaden känns i hela rummet när man kliver in genom dörren.

2011-12-06 @ 22:05:40
URL: http://gummitett.blogg.se/
Tomas

Ja jag ska nog renovera nån gammal bilmotor där!!!;-)

2011-12-06 @ 23:05:08
Jenny

Aah men Tomas då!!! :oP hahaha Älskar dig knäppgök! :o)

2011-12-07 @ 03:29:54
URL: http://gummitett.blogg.se/
mamsen

Tomas!!!! "du ä´ fö´ tokig ....citat Dag-Otto , kram =)

2011-12-07 @ 06:57:41
Cissi

Omg! blev som ett helt nytt rum, jättefint!

2011-12-08 @ 18:48:56
Jenny

Tack snälla Cissi! :o) Jag är supernöjd.

2011-12-09 @ 01:42:34
URL: http://gummitett.blogg.se/
Linda

Har jag inte kommenterat detta??? Jag trodde jag gjorde det, spökar det på din blogg??? Fy fan vad otäckt!



Tycker detta blev hur fint som helst i alla fall. gud vilken boost för skapandet det måste vara. Försöker faktiskt själv fixa iordning ett ställe för mitt skapande just idag. När det gäller mitt nuvarande projekt skall det dock inte vara ljust och luftigt och fräscht utan mörkt, inget fönster, absolut inget dagsljus, nött, gammalt runt omkring, ett avskärmat mööörkt hörn. gärna mossa och spindelnät också... mooooahahahaha!



Tack själv för nyår Jenny! Det var verkligen jättetrevligt. Det får vi göra om. Stor kram på dig

2012-01-08 @ 15:38:46
Lilla Pyssel Inger

WOW WOW WOW vilket Pyssel rum !!! Så himla snyggt det blev nu blev jag super avis !!!!



Om du inte trivs så kan detta rum få flytta hem till mig ha ha ha:)



Massor med kramar från din lilla vän Inger ♥:)



2012-01-23 @ 09:58:00
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0