Besök i trädgården precis nu


Skulle faktiskt ha lagt upp en bild på vad jag pysslat ihop men så fick jag så himla fint besök i trädgården precis nu så den fick ta plats istället för pysslet, en det kommer pysselbilder inom kort.



Skulle ut i trädgården för att plocka in lite persilja att ha till maten. Missade först min gäst som skräckslaget låg ihoprullad i rabatten, kan erkänna att jag också blev lite skräckslagen eftersom min hand bara var nån decimeter ifrån huvudet på den innan jag såg den. Att bli biten av en sån är inget jag önskar, lär göra ont har jag hört.



Jag backade undan och Igelkotten tog till flykten och gömde sig under mina hallonbuskar. Den blängde på mig rätt duktigt, jag var väl inte den populäraste personen  hos den just då.



Men sen smög den sig fram igen och jag fick äntligen reda på vem som var min mystiska tomastjuv. Igelkottar är förövrigt tydligen inte så förtjusta i tomatskal, så jag har verkligen undrat över vad det är som äter tomaterna men lämnar skalet hängandes kvar på kvisten.



Tänkte att den skulle ge sjutton i mina tomater så jag störtade in och kolla på nätet vad små kottar tycker om. Vet att de gillar kattmat men jag har inte sånt hemma, har ju liksom inga katter. Ägg gillar de! och de hade jag hemma. Sprang ut i köket vispade ett ägg lite grann och hälde upp det på ett lämpligt fat och stälde försiktigt ner den vid igelkotten som misstänktsamt stirrade på mig medan den drog sig undan lite. Men nosen på igelkotten gick på högvarv och snart kunde den inte motstå doften av ägg så den gick fram  och började äta.....



......och äta!!! Den slickade i sig allting, där kan man tala om att ta taberas!



När ägget var slut gick han iväg, tror att den gick till grannen för att vila på maten.

Hoppas den låter bli mina tomater nu, fast det är klart, till så säta djur som igelkotten är gör det inte så mycket om den äter några tomater då och då.

Ha det bra alla, nu ska jag fortsätta med maten jag började på förrut.


Kommentarer
Linda

så satans söt! kraaaam

2011-08-17 @ 19:20:33
URL: http://bokkulla.blogg.se/
mamsen

Igelkotten Ivar kanske.....söt som bara den...<3 kram

2011-08-17 @ 20:46:54
Cissi

Igelkottar är så söta! nu har ni ett litet "husdjur" =)

2011-08-18 @ 15:40:05
Lilla Pyssel Inger

Du har verkligen haft trevligt besök så himla gullig och söt igelkott:)



Kul att du gillade mitt pyssel jag hade gjort till vårt nya uterum:) Det är så trevligt att testa på lite annat också i bland:)

Om jag inspirerade dig att testa på själv så blir jag jätteglad "härma" på du vännen:)



Tack snälla det är bra med mig är lite seg och trött men annars helt okej:) Hoppas allt är bra med dig vännen och att vi ses snart:)



Önskar dig en toppen fredag och helg:)



Ha det bäst och massor med kramar från Lilla Inger vännen:)



2011-08-19 @ 08:36:55
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

Hej på dig gulliga Jenny vännen:)



Det är måndag och ny vecka så tassar in och vill önska dig en riktig trevlig måndag och vecka som kommer:)Hoppas vi ses på OK Hällen nästa måndag:)



Ha det bäst och var rädd om dig!!!



Massor med kramar från Lilla Inger vännen ♥:)

2011-08-22 @ 12:08:55
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0