Små medel gör det lite snyggare

När jag sitter och scrappar på mitt rum har jag diverse burkar som jag har limtub, pennor och övrigt smått i som jag vill ha lite ordning på. Länge har jag haft gamla urdiskade konservburkar som pennställ, inte så snyggt dock men om man håller på och pysslar som jag gör så får man ju ta och snygga till dem lite.

Ber om ursäkt att jag glömde ta kort på hur konservburkarna såg ut innan men alla vet väl hur såna ser ut. Hittade ett så himla fint MajaDesign papper från senaste serien Lantliv, detta papper heter "läsa en bok", helt underbar (som vanligt).



Detta är hur enklet som helst att göra. Mät bara burkarnas bredd och skär ut pappret. Mät sedan sunt burken så du vet längden på pappret när du skär till det sen. Jag använder mig av Biltemas dubbelhäftande tejp som jag sätter på papprets baksida, det är lättare att hantera pappret då när man ska fästa det på burken tycker jag.



Sen tog jag en fin tunn spetss som jag limmade lämgs med övrekanten på burken. Klart, hur enkelt som helst och man har en snyggare förvaring.



Dessa pennställ kommer passa perfekt i mitt pysselrum när jag fått ordning allt som jag vill ha, vilket kan komma att ta lite tid är jag rädd.

Ha det bra på er allesammans, kramen på er!


Kommentarer
Linda

Hej Jenny! Men se här vad jag missat när modemet trilskades igår kväll! Tjusigt. Så är det verkligen... med små medel. Kraaaaaam

2011-08-31 @ 09:30:04
URL: http://bokkulla.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0