Konserverad present

Det är ju inte klokt vad tiden springer iväg under sommaren, Augusti redan och vädret är underbart här. Hoppas ni inte glömt mig sedan jag bloggade senast, jag har absolut inte glömt er men det var det där med tiden ni vet.

Gubben har semester veckan ut så dagarna har gått åt till mycket olika aktiviteter. Umgås med vänner, bada, åka runt till olika ställen och se sig om kring i största almämhet. Vi har inte egentligen hunnit med nåt "nyttigt" som var planerat innan semestern....men vad gör väl det egentligen, bara man har det kul!

Jag har faktiskt hunnit med en del pysslande under den här tiden, mest har jag gjort sidor till mitt scrapbooking album så jag kliar mig i huvut på hur mycket av det jag vill visa här på bloggen eftersom det är en massa bilder på folk i min närhet, vill inte hänga ut dem hur som helst. Får se om jag kanske visar nån bild vid senare tillfälle.

Jag har också ordnat med lite praktiska förvaringutrymmen i mitt pysselrum, vet inte hur intressant det är för er att se men jag har planer på att göra om det helt och hållet i rummet så då kan jag visa lite före och efter bilder istället, tror att det kanske är lite roligare.

Hur som helst, i söndags var jag och gubben min och grattade min ena brorsdotter i efterskott som fyllde år i början av Juli men som vi av olika anledningar inte hunnit gratta tidigare. Sorry! Jag hade pysslat ihop en liten konservburk (?!) till henne, en smula ovanlig pressent att ge bort kanske, men jag hoppas att det uppskattades iallafall.



Burken som min brorsdotter fick av oss hade jag klätt i brunt cardstock och sen haft på mycket rosa detaljer. Hjärtanen har jag punchat ut med en Martha Stewart punch som jag verkligen gillar och även fjärilen är från en Martha Stewart punch.....och den bara älskar jag!!!



Toppen på burken dekorerade jag med mer blad och blommor och en stor rosette. Blev nöjd med den delen också.




Botten är den delen som är själva hemligheten i det hela! Man tar helt enkelt en burk som man öppnar i botten med en Tupperware konservöppnare för den lämnar nästan inga spår alls efter sig. Tömmer innehållet i burken och diskar den noga så att den inte luktar. Sen fyller man burken, (Tänk på att man ska kunna få upp innehållet genom toppen när pressenten öppnas av mottagaren.) i mitt fall fyllde jag med godis och ett pressentkort och sen limmar man tillbaka bottnen igen så att det inte syns att den varit öppnad.

Min kära brorsdotter var en smula nervös att öppna pressenten, vet inte vad hon trodde skulle fara upp genom den när hon öppnat.

Idén till den här pressenten har jag helt enkelt snott av min fina scrapping vän Jenny, http://jennyscrapokort.blogg.se/ :o)

Hoppas alla har det riktigt bra ute i sommaren nu, tillåt er att slappna av och glömm alla krav och måsten ibland. Det en inte hinner göra idag kan man göra imorgon! ;o) Kram på er!!!


Kommentarer
mamsen

gud vad häftigt, vilken jättefin konservburk.....den blev hon väl glad att få.

Man behöver inte göra en massa nyttiga saker på semestern,förresten är det väl nyttigt att ta det lugnt och göra roliga saker,ladda batterierna till höstmörkret........ha det gott, kram från mamsen

2011-08-02 @ 21:29:57
f & j bergkvist

NY BLOGG NY BLOGG NY BLOGG !



läs och kommentera våran blogg !

~vi bjuder på oss själva upp till tusen.



www.funkzy.blogg.se

2011-08-05 @ 01:26:29
URL: http://funkzy.blogg.se/
Jenny Källman

Jättefin konservburk. Gjorde en förra veckan och gav bort i 60årspresent. Jubilaren var även hon nervös när hon skulle öppna , hon trodde att något skulle hopp upp. Kram

2011-08-14 @ 23:06:49
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0