Till norge med kärlek

Den 22 juli skedde en fullkomlig obegriplig massaker i norge som tog flera oskyldiga människors liv. Först en bomb i Oslo och sen massakern på Utøya där ungdomar sköts ihjäl. Trotts att över en månad har gått kan jag fortfarande verkligen inte fatta vad som hänt. Hur jag än vänder och vrider på all information så fattar jag inte....VARFÖR?!



På nätet och väldigt mycket på facebook har det sympatiserats med norge och många norska flaggor har delats mellan varandra för att visa att man bryr sig och känner med våra norska vänner. En bild som jag föll för som florerat runt på fb och många bloggar är bilden jag har ramat in på bilden. En svensk gubbe som tröstar en norsk gubbe, tycker verkligen att den är underbar. En bild säger mer än tusen ord!



Ramen har jag köpt för länge sedan på IKEA. Bilden skrev jag ut från nätet och fäste på en ett svart cardstock. Blommorna är mörkblå och djupröda rosor med små vita blommor instoppade mellan dem. Blev nöjd med min tavla men det är främst bilden jag älskar och den har jag tyvärr inte gjort.

Detta är mitt sätt att få ur mig frustrationen jag känner när hemska saker händer runtom i världen, att skapa nåt och sen gå vidare, jag kan iallafall gå vidare, för många norska familjer kommer det ta väldigt lång tid för att kunna gå vidare.

Var rädda om varandra!


Kommentarer
Lilla Pyssel Inger

DU ÄR JO BÄSTA BÄST Jenny vännen:)

Vilken tanke och vilket alster du har gjort du är en underbar god, omtänksam och varm människa vet du det:) Jag gillar dig stärkt ska du veta:)

Denna ram blev fantastisk fin och du ska vara så himla nöjd med dig själv:) MYCKET BRA JOBBAT VÄNNEN:)



Ha ha ha fick mig ett bra skratt när jag läste att du hade skrivet "att jag bara skulle våga sluta med min blogg" Du är jo så himla söt och god tack snälla vännen:)

Å jag gillar verkligen detta att jag får dig sugen på att "springa" till ditt pyssel rum att pyssla ihop något det tar jag verkligen åt mig av och tar det som ett STORT KOMPLIMANG:) TACK SNÄLLA:)



Trevligt att du gillade min åttakantiga ask blev mycket nöjd med den själv också:)



Tack snälla tycker det är bra med mig jag ska inte klaga. Är lite trött och seg i mellan men annars så funkar det bra:)

Hoppas du mår bra och har det bra håller tummarna för det:)



Ja detta med att samla hela familjen en gång per år och ha en kombinerat sommarfest/födelsedagsfest för ALLA tycker jag också är en helt lysande idé:)

Vi har gjort så nu ett par år och sen så byter vi på att ha det så nästa år är det vår tur igen:)



TÄNK SNART ÄR DET MÅNDAG OCH JAG FÅR KRAMA OM DIG IGEN VÄNNEN SER VERKLIGEN FRAM I MOT DET:) Syns på OK Hällen på måndag:)



Ha en underbar fredag och helg och var rädd om dig!



Massor med STORA VÄRMA kramar från din lilla vän Inger:)



2011-08-26 @ 08:03:07
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

Ja det var tur att Olga godkände och gillade sin kista puh:) Trevligt att du också gillade den min vän:) Massor massor med kramar till dig och vi ses på måndag vännen:)



2011-08-26 @ 09:32:55
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Linda

Mycket fin bild, säger verkligen allt... Kram

2011-08-27 @ 06:27:33
URL: http://bokkulla.blogg.se/
Linda

Får man önska inlägg?



Den där jeansväskan

Lampskärmen

Pysselrumsreportage (du har ju det så mysigt där du sitter och skapar)



Bland annat... :) Du gör ju så mycket fint.



(Sedan skulle du ju alltid kunna skriva ett slags djupare filosofiskt inlägg om betydelsen av en enda centimeter... ;) förstås. Och hur, rent hypotetiskt, en centimeter skulle kunna svida. Haha!)



Kraaaaaam

2011-08-28 @ 10:58:26
URL: http://bokkulla.blogg.se/
Jenny

Tack linda för dina förslag på inlägg, det tar jag gärna emot. Jag kommer gärna göra ett inlägg som handlar om centimetrar, millimetrar och tum, det kan nog ge en inblick för utomstående vilka matematiska problem man kan ställas inför ibland. :o)

2011-08-30 @ 01:31:40
URL: http://gummitett.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0