after eight

Nu har jag fått lite insperation och gjort något nytt för mig, så himla kul att prova nya saker. Denna gången har jag gjort en After Eight ask. Surfade omkring på nätet och hittade olika varianter på olika sidor och kände ett sug att prova att göra en själv.



Stommen är enkel att göra. Biga den på 6cmx4 och ha en flik på ca 1½cm som du kan klistra fast sen. Höjden avgör du själv beroende på vilken after eight ask du använder. (Finns ju olika storlekar på after eight askarna.)

På det som sedan blir framsidan så klipper jag bort en 2cm flik nertill som blir öppningen i botten.

Bottens yta blir 6cm runtom och kanterna som jag viker upp är 1cm. Locket gjorde jag några millimeter större än botten så att ev dekoration får plats och så att du kan ta bort den utan att riskera att vare sig förstöra lock eller ask. 
 


After eight asken i öppnar jag sen innan jag stoppar i den i min ask när jag ska ge bort den så att det blir som en automat som du kan plocka choklad ur.



Jag har använt mig av ett brunt cardstock och ett maja design papper ifrån serien "Fika" Måste få erkänna att jag blev nöjd med min after eight box och jag gillar min baksida och snörningen jag gjorde, dock behöver jag fler öljetter nu.

Rosorna är köpta på http://www.wildorchidcrafts.com/ och fjärillarna är köpta på http://www.pandurohobby.se/

Jag hoppas det är fler än jag som njuter av all den underbara snön som kommit nu och tempraturerna som kryper neråt. Det är ju perfekta dagar för att vara ute på dagarna och pyssla på kvällarna och njuta hela helgerna.

Ha det bra och kör försiktigt.


Kommentarer
Lilla Pyssel Inger

WOW Jenny vännen vilken grym after eight ask du har gjort den är så himla snygg:)

Älskar ditt val av färger och dekorationer allt är så valarbetat och snyggt gjort:)

Ett lite hin bara jag fyller år i maj ha ha ha:)



Vad glad jag är att du gillade mina ljus, tändsticksask och nobless ask :)



Ha det gott du med och önskar dig en jättetrevlig fredag och helg:)



Kramar från Lilla vännen Inger ♥



2012-02-03 @ 07:51:06
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Jenny Källman

Jättefin after eightask blev inspirerad att göra en kram Jenny

2012-02-04 @ 00:25:55
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se/
Helena Carlsson

Gud va läcker den blev. Härlig med snörningen. Måste prova att göra en själv. Kram på dig.

2012-02-05 @ 22:47:48
URL: http://scrapphelenacarlsson.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0