På bergäran....min väska

Min underbara svägerska skrev om sin väskvånda i sin blogg för ett tag sedan. Jag föreslog att hon skulle sy en själv, det hade jag gjort för ett par år sedan och det var inte så krångligt....men sen har jag ju inte så höga krav på mina väskor häller. Hon önskade då att få se den i min blogg så det var bara för mig att fara upp på vinden och leta reda på den, allt för min svägerskas önskan.

Väskan är gjord av jeans och är enkel att göra, bara man har en kraftig symaskin som orkar sy igenom flera lager jeanstyg.



Så här ser väskan ut framifrån. Har helt enkel bara klipt av ett ben på ett par gamla byxor, sytt igen nederdelen på den så att jag får den längd på den som jag vill ha.



Väskan bakifrån ser nästan lika dan ut som framsidan. Valde att sy ditt märket på byxorna på väskan som en liten detalj. Inga Levis här inte.



Bestämde mig för att ha med en del av byxlinningen på väskan och då föll det sig naturligt för mig att ha med knappen som en rolig dekoration som man dessutom kan knäppa upp om man vill.

Handtagen är en liten rolig detalj som ni kanske inte märkt ännu men om ni tittar noga så ser ni nog vad det är....follen längst ner på byxbenet. Jag bara klippte bort dem, klippte dem på mitten och sydde fast dem som perfekta handtag, lät dem vara lite fransiga.



Hällorna sparade jag också. Behövde bara sprätta upp nederdelen på på dem och sen sy fast dem på väskan när jag hade sytt dit linningen på väskan. Att sy dit byxlinningen var det krångligaste av den anledningen att det blev tjockt lager av jeanstyg och någar symaskinsnålar gick åt innan jag hittade extra starka nålar i en butik, den nålen håller än.



Sprättade bort jeansfickorna och plaserade dem på väskan och de är perfekta att ha saker i.


Insidan av väskan är inte så snygg kanske men det ryms mycket i den. Det enda som jag idag ångrar är att jag inte kommit på nåt smart och snygt sätt som man kan stänga väskan på.

Det var min smidiga, praktiska och anorlunda väska.

Som en parantes kan jag nämna att min svärmor har sytt massor med superfina och jättabra väskor som hon förra helgen stod och sålde på tuna marknad. Jag skulle ha stått där och sålt lite ljuskort som jag gjort men på grund av sjukdom så var jag hemma. Men svärmor hade fått några ljuskort att provsälga för min räkning, det gick bra måste jag säga, fem av sju kort såldes....nice. Tack svärmor för att du sålde dem åt mig, lite fickpengar är aldrig fel.


Kommentarer
Cissi

Där ser du! =) Kul att det blev sålt! En bra början, bara fortsätta försöka sälja, du är ju så duktig! =)

2011-09-16 @ 18:32:14
Lilla Pyssel Ingerl

Hej på dig kära Jenny vännen:)



DU ÄR JO FÖR GOD FASEN VILKEN SNYGG VÄSKA DU HAR GJORT DEN ÄR JO SUPER LÄCKER VAD DUKTIG DU ÄR:)



Vad mycket annat du har gjort sedan sist jag hälsade på du har verkligen inte legat på latsidan inte:)



Vad syn att vi gick om veranda och inte fick träffas för jag saknar dig GRYMT MYCKET och hoppas att vi SNART kan träffas igen:)



Min förkylning är det helt okej med har bara slitet med att vara trött, slö och ork lös fram och tillbaka. Men men det är bara att ta nya tag och hoppas att jag får må bra nu och vara på G igen:)



Tusen tack för dina mycket trevliga rader om min skattkista dom uppskattas mycket och gjorde mig mycket GLAD:)



Önskar dig en jättetrevlig söndag och ha det bäst:)



Massa med STORA och värma kramar från din lilla vän Inger ♥:)



2011-09-18 @ 17:36:04
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Linda

å du vet ju att jag tycker den här är snablars fiffig! kraaaaaaaaaaam

2011-09-20 @ 21:10:02
URL: http://bokkulla.blogg.se/
Lilla Pyssel Ingerl

Hej och god morgon på dig vännen:)

Visst är jag lyckligt lottad och du jag är som du längtar redan tillbaka igen:)

Vilken dag det var helt makalös på alla sätt och vis från början till slut:)

Å du som har gjort samma sak själv vet jo hur underbart det är:)



Hoppas allt är bra med dig och att vi SNART kan träffas SAKNAR DIG MASSOR:)



Ha det bäst och massor med kramar från lilla vännen Inger:)



2011-09-22 @ 08:56:56
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Lilla Pyssel Ingerl

Det är bara lilla jag som tassar in här och vill önska dig en jättetrevlig och skön helg:)



Ha det bäst:)



Massor med kramar från din lilla vän Inger ♥ :)

2011-09-23 @ 09:23:59
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Lilla Pyssel Ingerl

Hej och trevlig lördag på dig Jenny vännen:)



Det är bara lilla jag som tassar in hit igen blink blink:)



Vad glad jag blir att du gillade mina Nåldynor och självklart så delar jag med mig till dig hur jag har gjort:) Fattas bara vännen:)



Nu är det så att jag ligger inne på Smärtkliniken för "Regitin" behandling på måndag och kommer vara dålig på kvällen så jag kommer inte på måndag och pysslar tyvärr !!!!! Det tar två till tre dagar innan medicinen sätter sig i kroppen och man är okej igen!



Jag pratade med Jenny Källman i går och hon var ledig på torsdag och fredag nästa vecka. Så jag föreslog att du och hon skulle komma på en heldag mys pyssel dag hos mig en av dessa dagar istället!

Så nu hoppas jag att vi kan få till att träffas torsdag eller fredag hos mig nästa vecka:)

Hör av dig snälla så jag vet om du kan och har lust!

Då kan jag visa dig hur man gör en Nåldyna också bra eller hur:)



Njut av helgen och ha det bäst !



Massor med kramar från din lilla vän Inger ♥ :)



2011-09-24 @ 09:07:58
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0