Packade väskan och drog till fjälls

Då var man tillbaka till verkligheten igen, efter en fantastisk vecka i fjällen så börjar vardagen komma ikapp.

Svärmor fyllde 60 år och bestämde sig för att hon inte ville vara hemma och fira den så hon hyrde en stuga i Lindvallen i Sälen och bjöd med barnen dit...tack för den var underbart att komma iväg.

Den dagen då svärmor fylde år så smög vi alla andra upp klockan sju (!!!!!!) på morgonen för att ha en chans att kunna överraska henne med frukost på sängen och lite paket. Jag var trött, det ska erkännas, men jag piggnade till när jag smög runt i köket i fixade hennes frukost. När alla andra som skulle vara vakna var vakna så gick vi in i svärföräldrarnas rum och sjungandes "Ja må hon leva...." väckte vi födelsedagsbarnet som såg väldigt förvånad ut. Alltid så kul att kunna överraska nån så där. Senare på kvällen gick vill till restaurangen "Lammet och grisen"
http://www.lammet.nu/ för att fira svärmor. Kan verkligen rekomendera det stället, gud vilken god mat! (Tror jag fortfarande är mätt efter den kvällen.) Blev en hellyckad kväll som jag sent kommer att glömma.

Gjorde ett litet grattiskort till henne. Det blev ett stafli kort igen men jag gillar verkligen dem korten. Hade ett underbart Maja papper som jag tyckte passade så fint.


Staflikort med underbart majapapper, hittade blommor som passade så fint ihop med pappret. Embossade svärmors namn i guld eftersom hon helt enkelt är guld värd!


Från sidan så att de fina blommorna syns lite bättre. På "stafliplattan" med den lilla blombuketten på så skrev vi alla våra namn.


Från andra hållet så att det syns lite bättre att namnet Agneta är embossat på ett papper till som är lite upphöjt, blev lite mera djup i kortet.

Veckan i Lindvallen var toppen, mycket skidåkning och andra äventyr hans med. Kände mig som Bambi på hal is när jag för förstagången på 16 år åter stod på skidor igen, är ingen Anja Pärsson talang kan jag ju påstå men jag kämpade på med mina ömma smalben och hade kul.  


Lite bilder från fjället tänkte jag dela med mig. Hade en underbar dag i backen med toppenväder en dag. Titta och njut av bilden, mycket bättre kan det nästan inte bli. Detta är en av de lätta backar som till och med jag klarade av att åka i.


Korvgrillning denna underbara dag vid en av grillplatserna som fanns. Svärfar är grillmästare för dagen och svärmor spanar i backen där ett av barbarnen passar på att åka lite medans korvarna blir klara. Grillad korv smakar helt klart bäst när man grillar dem ute i naturen.

En fantastisk vecka i fjällen blev det och jag hoppas att vi kan göra om det igen nångång.

Ha det bra allesammans och tack för alla fina kommentarer jag får från er!


Kommentarer
Tussemaja

Ett mycket fint stafflikort. Mycket blommor utan att se överfullt ut.

Det ser onekligen trevligt ut där vid grillplatsen. Förstår att du tyckte det var en fin semester.

2011-03-16 @ 01:47:42
URL: http://tussemaja.blogspot.com
Linda

ja se där ja, någon som verkligen har varit ledig! gud vad härligt för er! ser helt underbart ut.kram

2011-03-16 @ 05:59:12
URL: http://bokkulla.blogg.se/
Lilla pyssel Inger

Hej på dig bästa Jenny vännen:)

Det värkar som om du har haft det toppen i fjället så himla kul för dig:) Det är du verkligen värd:)

Kortet som du visar är underbart gillar verkligen ditt val av färger och detaljer SNYGGT:)

Hoppas att vi ses på OK Hällen på måndag!!!

Ha det bäst och massor med kramar från din lilla vän Inger:)

2011-03-16 @ 06:25:37
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
mamsen

vilken underbar vecka i fjällen ni haft, ser riktigt skönt ut......kram från mamsen

2011-03-16 @ 15:29:54
Lilla pyssel Inger

Håller helt med dig vännen det är jättekul att Mita är igång igen har saknat att kunna handla hos henne jättemycket hi hi hi:)

Har testat på att göra en babysäng och en ny barnvagn mycket pill som du gillar göra kanske något att testa på för dig hmmmmmmm:)

Ser fram i mot att ses på måndag:)



Önskar dig en underbar fredag och helg och ha det bäst, massor med kramar från din lilla vän Inger:)

2011-03-18 @ 05:13:43
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Jenny B

Inger, såg din barnvagn och säng och kan bara säga att du är galen! ;o) Sååå fina, rekomenderar alla att gå in på din blogg och kolla in dem. Heeelt underbara. :o)



Ha en bra helg allesammans, kram på er!

2011-03-19 @ 14:19:44
URL: http://gummitett.blogg.se/
mamsen

har kollat Jenny.....så himla fina så det är banne mej inte klokt, det kan du fixa Jenny......<3

2011-03-19 @ 18:30:40
Lilla pyssel Inger

Hej på dig söta Jenny vännen:) Du är jo så himla god:) STORT TACK för allt beröm och underbara ord om min barnvagn och barnsäng så himla snällt av dig:)

Kan ta med mig i morgon så kan du får studera alstern om du vill ha ha ha:)

Vet att du skulle fixsa detta också för du är så duktig med allt små pill så perfekt utmaning för dig:) Har gjort en rosa barnvagn också som jag precis har lagt ut på bloggen det blev lite mera detaljer på den en den första. Man måste jo testa på hela tiden vet du!!!

Ha en underbar söndag och ser fram i mot att ses på pysslet i morgon ha det bäst och massor massor med kramar från din lilla vän Inger:)



2011-03-20 @ 14:52:59
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Lilla pyssel Inger

Förlåt skrev fel ha ha ha det är en rosa barnsäng som jag gjort!!!

Kramis kramis från Inger vännen:)

Är visst söndag´s trött i dag!!!

2011-03-20 @ 14:54:07
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

Ville tacka för en jättetrevlig stund i måndags det är så trevligt att träffa dig vännen:)

Man blir så glad och på så himla gott humör när man träffar dig:)

Ha det bäst och var rädd om dig, massor med kramar från Lilla Inger vännen:)

2011-03-23 @ 07:52:21
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
jenny

Jättefint stafflikort gillar. Mycket trevlig stund i måndags. Kram

2011-03-23 @ 22:40:45
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

Tänka sig att jag inte är för gammal och lära mig något nytt ha ha ha:)

Jag har precis gjort ett nytt inlägg alldeles "själv" och jag klarade av att få in alla bilderna i ett och samma inlägg inte klokt JIPPI JIPPI JIPPI:)

Jag är inte helt hopplös ha ha ha:)

Ha det bäst och massor med kramar från Lilla Inger vännen:)

2011-03-24 @ 06:14:43
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

Ville passa på och önska dig en riktig trevlig fredag och helg hoppas du får det jättemysigt:)

Ha det bäst och massor med kramar från din lilla vän Inger:)

2011-03-25 @ 06:16:01
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

Du er så söt och snäll jag gillar dig:)

Tack för besöket och dina fina ord hos mig som värmer och gör mig jätteglad:)

Visst var det en bra idé att packa in korgen i cellofan då blir det lite lyxigare det har du helt rätt i:)

Å tänkte på en sak! Har du anmält dig till pyssel träffen hos Mia Mixsen nästa lördag? Om du kan vill och har lust så vet jag att det finns plats kvar:)

Jag ska vara med och det hade varit jättekul om du ville och kunde vara med också:)



Ha det bäst vi ses vännen, kramar från Lilla Inger vännen:)

2011-03-26 @ 15:59:08
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Svärmor

Nu har jag hittat in till din blogg, Jenny. Så fina saker du tillverkar och mitt 60-årskort är sååå fint. Det står på förnsterbrädan i sovrummet nära en turkos bonbonjär som jag fick när jag var liten. Att veckan i fjällen blev lyckad var tack vare alla mina fantastiska barn. Kram

2011-04-18 @ 11:44:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0