fjortiskalas

Har slarvats med lite uppdateringar på min blogg.....skäms på mig. Det får bli ändring på det.

Idag har jag iallafall varit på fjortiskalas. Min söta brorsdotter Felicia har blivit 14 år. Hur är det ens möjligt? Känns som om det var i förra vecka hon föddes och jag fick springa över till brorsans lägehet och ge Örjan (deras ödla de hade då) mat.

Börjar bli svårt att veta vad man ska ge ungdomarna så jag knåpade ihop ett grattis kort, en korg i min egen design och ett prsentkort. 




Valde att använda ett underbart ljuslila papper som grund eftersom Felicia gillar lila.  




Presentkortet på 100:- tänkte jag att hon skulle få använda till http://www.altheasmix.se/ och att vi sen åker vidare till Malmköping för lite fika och strosa runt och titta lite för att avsluta dagen med en pysselkväll hemma hos mig. Få se när det blir tid till det men nån gång efter påsk tror jag blir bra så att det är lite varmare ute.




Själva grattis kortet. Figuren är en 3-d figur som jag själv har klippt ut och sen fäst ihop med små 3-d kuddar. Pilligaste jobbet i hela presenten och också det som tog längst tid. Direkt när jag såg figuren tänkte jag att jag skulle göra nåt av den och ge till Felicia.




Jag gjorde en variant av en korg till henne också. Började fläta ihop den och tänkte att jag skulle göra en vanlig traditionell korg med handtag på och ge Felicia, men nånstans fick jag hjärnsläpp och fick inte ihop det helt enkelt så jag fick tänka om och gjorde en egen variant istället. Det blir perfekt att ha pennor i om hon vill det sen men idag fyllde jag den godis.

Ett riktigt trevligt kalas var det iallafall och en god tårta som Felicia själv hade gjort men som jag tyvärr glömde ta kort på.

Snart är dags för mer kalas, nu fyller alla på rad här, en del kort lär jag väl göra så bloggen håller sig väl lite bättre uppdaterad ett tag nu.

Ha det bra allesammans på er. Kram



Kommentarer
Lilla Pyssel Inger

Å titta här, härliga underbara och vackra nya alster från dig:) Vilken tur jag har så får njuta av det nya först:) Jag skulle bli SUPER GLAD för dessa saker dom är helt underbara:) Du är så himla duktig på att få det till:)



TUSEN TACK för jättetrevliga ord hos mig du är ALLTID så himla snäll och du gör mig ALLTID så himla GLAD:)



Ha en toppen måndagskväll och vecka som kommer, massor med kramar från din lilla vän Inger:)

2011-03-28 @ 17:53:25
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Linda

Hej Jenny!



Det var jättefina saker Flisan fick!



Jo vettu burken, den köpte jag för halva priset på Kanel en gång. Har förresten precis upptäckt att de lagt ner butiken, min oas i Nyköping!!! Jag är förkrossad. Hur som helst, jag äger tyvärr inga sjyssta arvegods. Skulle väl vara furu och kurbitsgrejjer... :) men knappt ens det har jag. Kram!

2011-03-29 @ 19:40:41
URL: http://bokkulla.blogg.se/
Linda

ååå, tack och lov för det! jag hoppades att det var så, men jag har inte hört om nån flytt. var ligger den nu då?



Ha en jättebra dag. Kraaam

2011-03-30 @ 06:26:51
URL: http://bokkulla.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

Trevligt att du gillade mina skor:) Å du jag vet att du skulle klara av att göra lika dana som är lika fina:) Jag vet nog att du kan min vän blink blink:)

John Blund har hälsat på lite men inte så mycket som jag vill och behöver får nog flörta lite med honom så att han kommer och stannar ett tag!!!



Ha det bäst och kramar från lilla vännen Inger:)

2011-03-31 @ 05:05:59
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Lilla Pyssel Inger

Jag är själv lite trött på vanliga påsk ägg att lägga påsk godiset i så därför tycker jag om att göra olika askar istället:)

Ha det fint och underbart du också min vän:)

Hoppas att din fredag och helg blir toppen:)

Massor med kramar till dig med från lilla vännen Inger:)



2011-04-01 @ 07:26:45
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0