Loppis

Var på Loppis i tisdagskväll, på öppenhand i Brandkärr. Första gången som jag är där och verkligen tittar runt ordentligt på allting och spanar efter saker jag kan pyssla med. Hade två saker innan som jag visste att jag vill ha. Det ena var en bok och det andra en lampskärm, och jag hittade båda två.



Tio kronor för bundna böcker är inte dåligt. Var på jakt efter en som såg lite äldre ut efter som jag ska scrappa med den. Nyfikna? Ni får allt vänta med att se hur resultatet blir för det kommer nog att ta lite tid för mig att göra klart den här grejen men jag tror att det kan bli riktigt bra.



Men jag kan väl iallafall avslöja att jag ska vika VARENDA sida i boken på mitten. Pjuh, enbart det blir ju ett jobbgöra som heter duga. Slutresultatet får ni se vid annat tillfälle.

Boken för övrigt heter "August Strindberg i berättartagen" så jag har inget jättedåligt samvete med att "förstöra" den boken. (Sorry August.)



Så hittade jag en lampskärm också, inte mycket kvar på den. Men jag har fått en helt crazy idé på vad jag ska göra med den, på skoj för att testa. Nu ska jag bara se om jag kan få tag i en limpistol. Resultatet kommer ni också att få se vid annat tillfälle så ni får ha lite tålamod.

Hoppas att ni alla får en riktig bra helg, själv ska jag på ännu mera kalas i helgen. Kul med kalas och alla trevliga människor som man får tillfälle att träffa då.  

Kram på er och ha det gött.


Kommentarer
mamsen

vad mycket skojiga ideér du har gumman, du skulle ha ett jobb där du fick användning och betalt för att fixa och trixa.....jag blir väldigt nyfiken vad du ska göra med Augusts verk....

Imorgon blir det ett litet 70-års kalas här i stugan kl 16.00......skoj att träffas, kram på dej <3

2011-04-02 @ 12:11:08
Lilla Pyssel Inger

Vad roligt det låter att gå på loppis:) Du får höra av dig så jag får följa med dig nästa gång:)

Ja du nu blev jag allt nyfiken på vad du ska hitta på för kul ska bli mycket spännande att se hmmmmm:)

Massor med söndags kramar från lilla vännen Inger:)

2011-04-03 @ 11:50:44
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Linda

Attans bra affär det där ;) Blir också nyfiken nu! Kraaam

2011-04-08 @ 18:32:32
URL: http://bokkulla.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0